Nova convocatòria de centres referents. Participa-hi!

Actualment, 109 centres educatius són ja part d'aquest programa, on els drets de la infància es converteixen en l'eix transversal de l'activitat educativa, sent una potent eina per contribuir a la transformació real de l'educació. 

Una maestra, que lleva una mascarilla, en su aula. Junto a ella, las bases de la convocatoria de referentes 2021.

 

UNICEF Espanya ha obert la quarta convocatòria de Centres Referents en Educació en Drets d'Infància i Ciutadania Global per als centres d'Educació Infantil, Primària i Secundària de titularitat pública o privada, reconeguts com a centres oficials pel Ministeri d'Educació i Formació Professional. 

55.000 estudiants de 109 centres educatius ja formen part d'aquest programa on el coneixement dels drets, la participació infantil i adolescent, la millora del clima escolar i la protecció davant la violència, el maltractament i l'abús cobren vital importància.

L'objectiu fonamental d'aquest reconeixement és situar la infància i els seus drets en un lloc destacat de la vida escolar, guiant-se pels principis d'inclusió, equitat, solidaritat i qualitat.

 

Característiques de la convocatoria

Es tracta d'una convocatòria bianual, oberta des l'1 de febrer de 2021 fins al 30 de juny de 2022. Els centres que estiguin interessats a participar per aconseguir aquest reconeixement poden des d'ara mateix començar amb el procés de transformació de l'escola que es mesuraran a través de 30 indicadors.

Tots els indicadors sumen per aconseguir els punts necessaris per convertir-se en Centre Referent en Educació en Drets d'Infància i Ciutadania Global d'UNICEF, encara que no tots tenen el mateix pes. D'aquesta manera, els centres que avancin en la convocatòria podran quedar reconeguts en tres nivells de compromís i excel·lència:

  • Inicial (nivell 1): el centre ha donat els primers passos dins d'una estratègia integrada d'educació en drets d'infància i ciutadania global i té un pla d'acció per avançar en els diferents àmbits.
  • Avançat (nivell 2): el centre té ja una experiència en el desenvolupament de propostes relacionades amb l'educació en drets i aconsegueix una implicació cada vegada més gran de la comunitat educativa
  • Excel·lent (nivell 3): els drets de la infància formen part de l'acció global de centre, amb una influència visible sobre el clima escolar, les relacions de la comunitat educativa i l'enfocament pedagògic. Arribar a aquest nivell comporta un esforç important i continuat en el temps i aquests centres poden guiar als altres i servir d'exemple per a aquells que estan començant

Us animeu a participar-hi? Conegueu amb més detall les novetats d'aquesta convocatòria