Haurren Eskubideen Hezkuntzan Ikastetxe Erreferentea
Ikastetxe Erreferente guztiak ezagutu
Gaur egun, guztira, 258 ikastetxe dira Ikastetxe Erreferentea, Hauetako 17 Euskadin daude.
Zer dira aitorpen hauek?
Gero eta ikastetxe gehiago daude haurren eta herritar globalen eskubideekin konprometituta: haientzat, eskubideak erabaki bakoitzean, programa bakoitzean eta klase bakoitzean bizi dira, eta inspirazio bat dira hezkuntza-komunitate osoarentzat.
Horregatik erabaki dugu ikastetxe horien eta beraien egunerokotasuna ahalbidetzen duten pertsonen lana aintzatestea, eta bereizketa bat sortzea, diren bezala identifikatzeko: erreferente bat haurren eskubideak eskola-bizitzan ezartzeko orduan.
Bases de la convocatoria
Te invitamos a conocer las bases de la convocatoria de "Centros Referentes en Educación en Derechos de la Infancia" 2024-2025.
El reconocimiento es válido por dos cursos escolares. Los centros educativos que quieran obtener o renovar el reconocimiento tienen que registrarse en la página del programa e ir superando una serie de requisitos. Junto a ellos, el centro irá aportando información y evidencias sobre la integración de los derechos de la infancia, a través de los cuales irá sumando puntos.
De manera combinada, a través de los puntos y de los diferentes requisitos se podrán alcanzar hasta tres niveles del reconocimiento. El nivel 1 se obtiene cuando se alcanzar los requisitos básicos de la convocatoria y, además, se obtienen al menos 60 puntos. El nivel 2 se logra al sumar al menos 80 puntos y se profundiza en los requisitos de la convocatoria. Por último, el nivel 3 se obtiene al superar los 95 puntos.
Ohiko galderak
Haurren Eskubideetan oinarritutako Hezkuntza eta Herritartasun Globalaren ikuspegia txertatzeko konpromisoa euren hezkuntza-proiektuetan ezarri duten ikastetxeen lana aitortzen du UNICEFek 2017tik.
Haurren eskubideen bermatzaile gisa, ikastetxeek hainbat erantzukizun dituzte: besteak beste, ikasleei beren eskubideak ezagutaraztea; eskubide horiek babestu, defendatu eta bultzatzeko hezkuntza-ekintzak diseinatzea; eta haur eta nerabeen babes-ingurunearen parte izatea, familiekin, komunitatearekin eta agintariekin lankidetzan.
Haurren Eskubideen Hezkuntzan Ikastetxe Erreferente izatea ez da sari bat, ikastetxeak epe luzerako proiektu horrekin duen konpromisoaren aitorpena da, etengabeko hobekuntzarako eta berrikuntzarako pizgarri moduan.
Ikastetxeak beren borondatez aurkezten dira prozesu honetara, eta deialdi bakoitzean eskatzen den dokumentazioa aurkezten dute. Edizio bakoitzean, ikastetxearen proiektuari eta aurreko ikasturtean egindako jarduerei buruzko proposamenak aurkezten dituzte parte-hartzaileek.
Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako ikastetxe guztiak aurkez daitezke; hain zuzen ere, Hezkuntza Sailak eta/edo Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioak zentro ofizial gisa aitortutako zentro publikoak, pribatuak edo itunpeko ikastetxeak.
Ez: Aintzatespenek ikastetxe bakoitzak haurren eskubideetan oinarritutako hezkuntzaren lau arlo zehatzetan emandako aurrerapausoak baloratzen dituzte:
- Haurren eskubideak eta herritartasun globalaren ezagutza.
- Haurren eta gazteen parte-hartzea.
- Arriskuen eta indarkeriaren aurkako babesa.
- Haurren eskubideek inspiratutako eskola-giroaren garapena.
Gure ustez, lau arlo horiek garatzeak lagun dezake beste hezkuntza-helburu batzuk lortzeko eskola-kultura egoki bat eraikitzen, baina ez da hori errekonozimendua jasotzeko irizpideen xedea.
Ez: Hautagaien aurkezpenak eta aitorpena lortzeak ez dauka inolako kosturik, eta ez daude kontrapartiden menpe.
Bai: Ikastetxeak haurren eskubideak errespetatzeko, babesteko eta zabaltzeko hartutako konpromisoan oinarritzen da UNICEFen aitorpena. Baldintza hori betetzen ez bada edo urratzen bada aitorpena ken daiteke.
Ezagutu jardunbide egokien adibideak erreferentziazko zentroetan
Zure ikastetxea eskubideetan oinarritutako eskola izatea nahi al duzu?
Aitortza mugarri bat baino ez da, ikastetxe batek eskubideetan oinarritutako hezkuntza-proiektu bati ekiten dionean hasten den prozesu baten barruan, eta kontzesiotik harago jarraitzen du, etengabeko hobekuntza-prozesu batean.