COVID-19: Reimaginar l'educació

Aprenentatges sobre els quals construir el nou curs

 

COVID-19: Reimaginar l'educació

Aquest document fa un repàs de 10 claus que fins ara no eren habituals en un debat educatiu, amb l'objectiu de fomentar una reflexió que ens permeti a tots encarar el curs amb els deures fets.

Les claus que presentem no són respostes a mida, sinó que serveixen com a punt de partida perquè cada comunitat educativa, cada centre i cada administració pugui desenvolupar les solucions que millor s'adaptin a les seves circumstàncies, que no són les mateixes en tots els casos:

1. “No teníem cap pla”
2. Un inesperat canvi de model pedagògic
3. Las tres “C”: consulta, coordinació i comunicació
4. La reconstrucció educativa no és gratuïta
5. La petjada digital
6. La importància de l'acció tutorial i el diagnòstic primerenc
7. La higiene es demostra
8. El desenvolupament ha de ser sostenible
9. Rescatar la conciliació familiar
10. Convé no olvidar l'experiència

 

Descarrega el PDF

 

 

Conceptes clau: drets de la infància, dret a l'educació, acció d'emergències, dret a la salut, funcionament segur, COVID-19, centres educatius

Adrecat a: autoritats i institucions educatives, docents d'educació primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional, equips directius de centres educatius, tècnics municipals d'infància, famílies.

Disponible en PDF en: CATCAS 

Data de publicació: juliol de 2020

Edita: UNICEF Espanya

 

 

 

Tot anirà bé!

La COVID-19 està tenint un impacte molt important en el dret a l'educació de milions d'estudiants, en els docents i en les seves famílies. Calen solucions innovadores, recursos i temps, però també paciència i bona voluntat. Junts podem superar aquest sotrac educatiu i convertir-lo en una oportunitat d'aprenentatge. Fem que tot vagi bé!

Descubre más