A miña escola, o meu equipo!

Convivencia, benestar e bo trato

A proposta de centros educativos deste curso propón unha visión en equipo da comunidade educativa na que todos colaboren e contribúan ao cumprimento dos dereitos da infancia, con especial atención á convivencia, o benestar e o bo trato.

Ilustración de un grupo de niños, niñas y adolescentes haciendo un puzle gigante

 

 

Os dereitos como obxectivo compartido

Un equipo é un grupo de persoas que traballan xuntas para acadar un propósito ou obxectivo común. Unha escola pode ter moitos obxectivos, pero algúns dos máis importantes están relacionados co cumprimento dos dereitos da infancia e da adolescencia. O máis evidente sería o dereito á educación, pero, como os dereitos están interrelacionados, isto non sería posible se os centros educativos non se velase tamén por dereitos como a protección, a non discriminación, a igualdade, a saúde, o xogo...

Un equipo no que todos participan

Cando falamos de “escola”, non nos referimos só ao edificio, ao profesorado ou á administración da escola. Para que un centro educativo sexa unha escola, é necesaria a participación de toda a comunidade escolar e a relación coa contorna, a veciñanza ou o concello. A escola ten ademais unha dimensión global, na que se abre ao mundo e prepara aos cidadáns coas actitudes, habilidades e coñecementos necesarios para o seu desenvolvemento.

Convivencia e clima escolar: non discriminación

Esta visión de equipo é necesaria para superar algúns dos retos aos que se enfrontan hoxe as escolas e institutos de todo o mundo. Para que un equipo acade bos resultados, as persoas que forman o equipo deben apoiarse mutuamente, respectarse, animarse e non deixara ninguén atrás. Porén, a discriminación que sofren moitos alumnos na súa contorna, o acoso escolar, os discursos de odio e outras manifestacións de violencia escolar, son un indicador de que este espírito de equipo non está presente en moitos centros educativos.

Bo trato e protección

A tarefa non é doada, nin é competencia exclusiva do centro. Ao longo deste curso imos formular preguntas e propoñer ideas para abordar esta situación desde diferentes perspectivas: afondando na figura dos coordinadores de protección, propoñendo actividades que fomenten a colaboración e o compromiso cos valores de paz e equidade, e establecendo un diálogo con centros educativos que lles permita avanzar nun enfoque da educación nos dereitos da infancia.

 

Catro datas clave

 
20 de noviembre: Día de la infancia

Día Mundial da Infancia

A semana do 20 de novembro é momento de reflexionar sobre a importancia que teñen os dereitos no noso día a día e de realizar actividades para celebralo.

 
30 de enero: Día de la Paz y la no violencia

Día da paz

A semana do 30 de xaneiro, Día escolar da non-violencia e a paz, imos explorar como facer do noso centro educativo unha Escola de paz. Seguro que se vos ocorren moitas ideas!

 
22 de marzo: Día del agua

Día dA aUga

Propoñémosvos que as carreiras #GotasUNICEF sirvan de reflexión sobre a importancia da auga no noso día a día e a importancia da solidariedade e o uso responsable deste recurso.

 
22 de marzo: Día del agua

Día dO medio ambiente

En xuño podemos preparar unha celebración de fin de curso que reflicta a importancia da diversidade para a vida na Terra.

Mantente ao día das novidades deste curso

Podes recibir actualizacións destas propostas seguíndonos en redes sociais ou subscribíndote ao noso boletín:

Twitter
Instagram
Facebook
Telegram
Correo

 

 

Guía para educadores de la actividad

Vacacións da Terra: Proposta educativa para o Día do Medio Ambiente

Esta fin de curso a Terra necesita unhas boas vacacións. Ocórresevos unha solución para axudala?

Unha nena na súa aula

Abordaxes educativas da saúde mental: riscos e oportunidades

Cinco puntos fortes dos centros educativos na protección e a promoción do dereito á saúde mental do seu alumnado.

UNICEF Educación - Educación en Derechos

Somos infancia!

Actividade para celebrar o Día Mundial da Infancia

ste 20 de novembro, Día Mundial da Infancia, queremos propoñer unha reflexión sobre o que significa a infancia e a adolescencia, que nos preocupa, que valoramos máis, que queremos reivindicar desde as aulas... Súmaste?

máis información

Somos infancia
Somos infancia
Somos infancia