La meva escola, el meu equip!

Convivència, benestar i bon tracte

La proposta per a centres educatius d'aquest curs planteja una visió d'equip de la comunitat educativa on tothom col·labora i contribueix al compliment dels drets de la infància, amb un enfocament específic en convivència, benestar i bon tracte.

Ilustración de un grupo de niños, niñas y adolescentes haciendo un puzle gigante

 5/set/2022

Els drets com a objectiu compartit

Un equip és un grup de persones que treballen juntes per assolir un propòsit o objectiu compartit. Una escola pot tenir molts objectius, però alguns dels més importants tenen a veure amb el compliment dels drets de la infància i l'adolescència. El més obvi seria el dret a l'educació, però com que els drets estan interrelacionats, aquest no seria possible si des dels centres educatius no es vetllés a més a més per drets com la protecció, la no discriminació, la igualtat, la salut, el joc…

Un equip en el què tothom hi participa

Quan parlem "d'escola", no ens referim només a l'edifici, al personal docent o a l'administració escolar. Per tal que un centre educatiu sigui una escola, cal la participació de tota la comunitat escolar i la relació amb l'entorn, el barri o el municipi. L'escola té, a més a més, una dimensió global, en què s'obre al món i prepara ciutadans i ciutadanes amb les actituds, les competències i els coneixements necessaris per al seu desenvolupament.

Convivència i clima escolar: no discriminació

Aquesta visió d'equip és necessària per superar alguns dels reptes que se li plantegen avui dia a col·legis i instituts de tot el món. Per tal d'obtenir bons resultats, les persones que formen un equip han de recolzar-se les unes a les altres, respectar-se, animar-se mútuament i no deixar ningú enrere. No obstant això, la discriminació que pateixen molts estudiants al seu entorn, l'assetjament escolar, els discursos d'odi i altres manifestacions de violència escolar són un indicador que aquest esperit d'equip no és present a molts centres educatius.

Bon tracte i protecció

La tasca no és fàcil ni és responsabilitat única del centre. Al llarg d'aquest curs anirem plantejant qüestions i proposarem idees per abordar aquesta situació des de diferents enfocaments: aprofundirem en la figura dels coordinadors de protecció, proposarem activitats que fomentin la col·laboració i el compromís amb valors de pau i equitat i establirem un diàleg amb els centres educatius que els permeti avançar en un plantejament d'educació en drets de la infància.

 

 

Quatre dates clau

 
20 de noviembre: Día de la infancia

Dia mundial de la infància

La setmana del 20 de novembre és moment per reflexionar sobre la importància que tenen els drets en el nostre dia a dia i de dur a terme activitats per celebrar-ho.

 
30 de enero: Día de la Paz y la no violencia

DIA DE LA PAU

La setmana del 30 de gener, Dia escolar de la no-violència i la pau, explorarem com podem fer del nostre centre educatiu una Escola de pau. Segur que se us acudeixen moltes idees!

 
22 de marzo: Día del agua

DIA DE L'AIGUA

Us proposem que les curses #GotesUNICEF serveixin de reflexió sobre la importància de l'aigua en el nostre dia a dia i la importància de la solidaritat i l'ús responsable d'aquest recurs. 

 
22 de marzo: Día del agua

DIA DEL MEDI AMBIENT

Al juny podem preparar una celebració de final de curs que reflecteixi la importància de la diversitat per a la vida a la Terra.

Estigues al dia de les novetats d'aquest curs

Pots rebre actualitzacions d'aquestes propostes en seguir-nos en xarxes socials o en subscriure't al nostre butlletí:

Twitter
Instagram
Facebook
Telegram
Correo

 

Un grupo de estudiantes con camisetas azules

Activitats per celebrar el Dia Mundial de la Infància a l'escola

CURS 2022-2023

Convivència, benestar i bon tracte

La meva escola, el meu equip!

La proposta per a centres educatius d'aquest curs planteja una visió d'equip de la comunitat educativa on tots col·laboren i contribueixen al compliment dels drets de la infància, amb un enfocament específic en convivència, benestar i bon tracte.

CONEIX-NE MÉS