Orizonia i UNICEF Espanya signen un acord per a la protecció de la infància

El grup de turisme ORIZONIA Corporació ha signat un acord de col·laboració amb UNICEF Espanya per a la protecció de la infància i la promoció dels seus drets fonamentals. Totes les divisions del grup Orizonia han subscrit aquest acord, que té per objecte la implementació del Codi ECPAT contra l'Explotació Sexual Infantil Comercial i la sensibilització i captació de fons entre els seus clients.

A partir d'aquest acord, els clients de la línia aèria Orbest, del servei de receptius Smilo, els Tour operadors Iberojet, Kirunna, Solplan, VIVA, Condor i Orizonia Life, les agències de Viatges Iberia i els Hotels Luabay podran participar en les accions de sensibilització i mobilització de recursos que es duguin a terme a favor dels programes de protecció de la infància d'UNICEF, afegint 1 € en la seva reserva de viatges o allotjaments. A més Orizonia, s'ha compromès a implementar el Codi ECPAT en totes les seves divisions, un codi de conducta al que s'han adscrit organitzacions i persones individuals amb l'objectiu de treballar per l'eliminació de la prostitució infantil, la pornografia infantil i el tràfic de nens i nenes amb finalitats sexuals.

Codi ECPAT per lluitar contra l'explotació sexual infantil

El codi de conducta ECPAT està promogut perUNICEF i l'Organització Mundial del Turisme (OMT), entre altres organitzacions i fins al moment més d'1.000 empreses de 42 països ho han signat. Les empreses que ho subscriuen es comprometen a establir unapolítica ètica corporativa contra l'explotació sexual comercial de nens i adolescents, a introduir unaclàusula en els contractes amb proveïdors establint el seu rebuig i a proporcionar informació als turistes per mitjà de catàlegs, fullets, vídeos durant els vols, etiquetes en els bitllets o pàgines web. Álvaro Vázquez, Director General de Recursos Humans i RSC de Orizonia, ha afirmat que "la subscripció d'aquest acord amb UNICEF Espanya reflecteix la presa de consciència per part del nostre grup de l'enorme compromís cap a la societat inherent a una companyia del nostre perímetre, i transcendeix la mera associació de la imatge de la nostra matriu amb la defensa de la infància per implicar activament al nostre equip de 5.000 persones i a totes les nostres divisions". Para UNICEF, el sector turístic és prioritari per la seva presència en països en els quals treballa pels drets de la infància i per això poden ser uns aliats fonamentals en la lluita contra l'explotació infantil.