Obri la porta correcta!
Com educar en actituds que fomenten el respecte i la no violència?
Joc per als diferents cursos dels graus formatius de servicis culturals i a la comunitat.
Les portes tancades i obertes que apareixen en el joc simbolitzen les parcel·les de la intimitat que es poden obrir i les que no, fomentant el respecte cap a nosaltres mateixos i cap als altres com a mesures necessàries per a aconseguir relacions basades en la pau i la no violència.
Es tracta d'una dinàmica vinculada també a la sensibilització sobre l'impacte que les situacions de violència o maltractament poden ocasionar en la salut mental.
Drets de la infància relacionats:
- Dret a la protecció enfront de la violència.
- Dret a la salut, inclosa la salut mental.
- Dret a la igualtat.
- Dret a la no discriminació.
Com es juga?
En cada pantalla, apareix una pregunta i diverses portes. Només una d'eixes portes ens conduïx a la resposta correcta.
Per a poder arribar al final, els jugadors / les jugadores hauran de superar cinc pantalles.
Este recurs està enfocat a propiciar un debat que porte a la reflexió sobre com educar en actituds que fomenten el respecte i la no violència cap a un mateix / una mateixa (l'autorespecte) i els altres. Així mateix, es proposa com un joc cooperatiu en el qual tot l'alumnat que forma el grup-classe intenta trobar les solucions a les preguntes plantejades.
Durant o després del joc
Es planteja obrir un debat al voltant de les qüestions que apareixen en cada pantalla. Este debat es pot realitzar en formular la pregunta i valorant cadascuna de les solucions oferides, o en finalitzar el joc.
En qualsevol cas, és important que l'alumnat reflexione sobre el valor de cada aportació, preguntant-se com aplicar estos valors en les seues futures classes; així pot contribuir a crear un clima de pau i no violència al seu voltant.
Conceptes clau:
Respecte, autorespecte, assertivitat, protecció enfront de l'abús i el maltractament, empatia, gestió d'emocions, convivència, pau, no violència.
Dirigit a: Cicles formatius de servicis socioculturals i a la comunitat.
Edita: UNICEF España, desembrede 2023
Conceptualització i producció: Eduxarxa, SCCL
Disponible a Genially a: CAS | CAT | EUS | GAL | VAL | ENG
Descobrix més recursos interactius sobre pau i no-violència
Estos recursos educativos forman parte de un proyecto financiado por MDSA2030/NextGenUE/PRTR - Orden DSA/1110/2022, de 17 de noviembre – Modernización Tercer Sector -Exp.77/22
Som infància!
Activitat per celebrar el Dia Mundial de la Infància
Aquest 20 de novembre, Dia Mundial de la Infància, volem proposar una reflexió sobre què significa la infància i l'adolescència, què ens preocupa, què valorem més, què volem reivindicar des de les aules... Et sumes?