Sahel: novos brotes de cólera ameazan as vidas de miles de nenos

UNICEF advertiu hoxe que, coa chegada da tempada de chuvia en Sahel, o brote de cólera que provocou 60 mortos e afectou a 2.800 persoas, poñerá en perigo as vidas de miles de persoas, especialmente dos nenos con desnutrición.  

A semana pasada,un brote de cólera descuberto no norte de Malí provocou a morte de dous nenos e outras 34 persoas enfermaron, segundo informou o Ministerio de Saúde do país. No que levamos de ano, a cólera matou case 700 persoas en África occidental e central e diagnosticáronse máis de 29.000 casos. Dende mediados de xuño, disparouse no Sahel o número de persoas afectadas por esta enfermidade altamente mortífera transmitida pola auga, especialmente nas rexións de Níxer que bordean o río Níxer, onde o Ministerio de Saúde informou de que case se triplicou o número de enfermos no primeiro semestre de 2012 en comparación co ano pasado. En Níxer, estímase que preto de 400.000 nenos necesitarán tratamento contra a desnutrición severa este ano.  

á cólera, unha ameaza para os nenos en Sahel

A cólera é unha ameaza constante no Sahel. O ano pasado, diagnosticáronse máis de 67.000 casos de cólera, principalmente nos países da Cuenca do Lago Chad (Chad, Camerún e Nixeria), provocando 2.153 mortes, cunha taxa media de mortalidade de 3,2 por cento.

 Pero este ano,os brotes concéntranse máis no oeste de Níxer eMalí, onde se agrava o seuimpacto polo desprazamento masivo de persoas que foxen do conflito do norte de Malí, empeorando a xa fráxil situación dos nenos afectados por unha grave crise alimentaria. Tras aparecer a principios deste ano varios casos de cólera en Camerún, Níxer e Nixeria, agora son outros países do Sahel os que se enfrontan a riscos importantes debido á tempada de chuvias.

 "A desnutrición, os desprazamentos, e agora as chuvias que caen nalgunhas partes doSahel crean o caldo de cultivo ideal para a cólera, que afecta con máis   forza

a os nenos pequenos", dixo Manuel Fontaine, Director Interino da Oficina Rexional de UNICEFpara África Occidental e Central. "A menos que intensifiquemos os nosos esforzos de inmediato, a cólera seguirá cobrándose a vida das familias máis vulnerables no Sahel e estenderase a outras zonas, tendo un impacto desvastador. "

Pola súa banda,Guido Borghese, Responsable de Supervivencia Infantil e Desenvolvemento na Oficina de UNICEF para África Occidental e Central, engadiu: "A cólera móstranos como a desnutrición está estreitamente vinculada coa auga contaminada e coa falta de saneamento e hixiene axeitados. Un neno con menos de cinco anos que se recuperaron da desnutrición aguda severa terá que volver ser tratado días ou semanas despois da súa alta, se bebeu auga contaminada". Antes, durante e despois dos brotes de cólera, UNICEF traballa con gobernos, axencias e socios locais en toda a rexión para mellorar o acceso a auga e saneamento, educar as familias sobre como previr a propagación da enfermidade e equipar os centros de saúde con subministracións, técnicas e experiencia.

 "Se esperamos a que o número de casos de cólera aumente, será demasiado tarde para manter o brote baixo control", dixo Borghese. "Débense levar a cabo durante todo o ano campañas que resalten a importancia do lavado de mans e de tratar a auga, así como programas de raio que dean información. Estas medidas simples demostraron ser eficaces para previr e conter a propagación desta enfermidade infecciosa mortal. "

Dende comezos de ano, máis de 94.000 persoas de nove países do Sahel recibiron subministracións para potabilizar auga nos seus fogares e recibiron formación para manter os nenos sans. En Chad, por exemplo, o número de casos de cólera caeu drasticamente de máis de 5.000 a cero nun ano,o que demostra o traballo conxunto pode axudar a como combater con éxito os brotes de cólera.  

 "Non se pode tratar só a desnutrición, ignorando a cólera '' , dixo Fontaine. "Pero sen máis fondos, pronto correremos o risco de perder todo o traballo realizado para tratar e previr a desnutrición nos nenos. '

En resposta á ameaza formulada pola propagación da cólera no Sahel, UNICEFe os seus socios están a intensificar con urxencia as súas operacións para evitar a aparición de novos brotes en toda a rexión. Fontaine sinalou queo financiamento dos programas relacionados coa crise alimentaria no Sahel é fundamental, especialmente os de auga, saneamento, hixiene e saúde, xa que aínda non se cubriron nin tres cuartas partes das súas necesidades. 

4 millóns de nenos sufrirán desnutrición aguda

Estímase quemáis de 4 millóns de nenos sufrirán desnutrición aguda este ano nos nove países do Sahel, entre eles preto de 1,1 millóns de nenos cuxas vidas están en perigo debido á desnutrición aguda severa. UNICEF necesita urxentemente 146 millóns de dólares (119 millóns de euros) para atender as necesidades dos nenos e as mulleres que viven na rexión. Dende comezos de 2012, ao redor de 250.000 nenos menores de 5 anos foron atendidos por desnutrición aguda severa en 5.200 centros de saúde en todo  el Sahel.A cólera é unha enfermidade que afecta ás poboacións máis pobres debido á falta de acceso a auga potable e saneamento axeitado. Como parte da resposta de emerxencia á crise alimentaria no Sahel, a estratexia integrada de cólera utilizada por UNICEF ten como obxectivo reducir o risco de epidemias de cólera mediante actividades preventivas e de resposta en colaboración cos socios especializados en saúde, auga, saneamento e hixiene, e tamén a través da Comunicación para o Desenvolvemento. En liña con esta estratexia integrada contra a cólera realízanse estas actividades: formación de traballadores sanitarios que hai nas comunidades sobre a mellora da hixiene e das prácticas sanitarias, sensibilizar a poboación sobre como tratar a auga con cloro e pastillas potabilizadoras, poñer en marcha campañas de sensibilización en medios de comunicación, subministrar saneamento axeitado e artigos de hixiene ás escolas, rehabilitar puntos de auga e a distribución de kits contra enfermidades diarreicas, sales de rehidratación oral e outras subministracións, como tendas de campaña.