A nosa escola de paz

Actividade para celebrar o Día da Paz

30 de xaneiro

Descarga o PDF

Actividade Día da Paz

A nosa escola de paz

Actividade para descubrir como a nosa propia escola pode ser un lugar dende o que construír a paz e a non violencia

 

En todo o mundo, as escolas e centros educativos considéranse ambientes seguros onde os nenos e adolescentes poden aprender, xogar, interactuar e desenvolverse libres dalgúns dos perigos do seu entorno, xa sexa violencia na rúa, problemas ambientais, información inadecuada, infraestruturas espazos inseguros, -espazos accesibles, tráfico rodado, riscos para a saúde, etc. Os espazos educativos son seguros por moitas cuestións que non nos preguntamos no noso día a día ata que algo vai mal.

Portada del documento

 

Nesta actividade introducirémonos na xeración de mapas de contornas seguras na escola. Trátase dunha primeira aproximación, apta para calquera grupo e centro educativo e que abre a porta a realizar no futuro outras actividades que permitan afondar neste importante tema.

Inscríbete na actividade e descarga o PDF coas fichas para traballar na aula.

REXISTRO

Guía para educadores

  • Celebrar o Día Escolar da Non Violencia e da Paz (30 de xaneiro)
  • Descubrir como a nosa propia escola, facultade ou instituto pode ser un lugar desde o que construír a paz e a non violencia
  • Promover unha reflexión da comunidade educativa sobre os espazos seguros na escola
  • Promover un clima escolar baseado na protección, o respecto, a seguridade e a inclusión. 
  • Fomentar a observación do medio, as habilidades analíticas, a creatividade, a empatía e contribuír a desenvolver a capacidade de expresar inquietudes e ideas mediante o deseño e xeración de mapas e diagramas, fomentando os dereitos lingüísticos, comunicativos, sociais e cívicos e da infancia fundamentais como a participación e liberdade de expresión. 
  • Modelo co debuxo dun colexio e as fichas para definir os espazos de paz.
  • Cartel dos dereitos da infancia e cartel dos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible. 
  • Material para completar o debuxo do colexio, engadir mensaxes e decoralo: papel, material de moldura, pezas decorativas, obxectos reciclados...
  • Material de redacción para completar o manifesto e asinalo. Tamén cores ou materiais para decorar o documento final. 

Os imprimibles para a aula desta actividade están dispoñibles en galego, castelán, catalán, éuscaro e valenciano

1.    Introducimos o concepto de escola como ambiente seguro 

As guerras e os conflitos armados teñen un gran impacto no noso alumnado e fannos ver a importancia da paz e da creación de ambientes onde a violencia non sexa unha alternativa para acadar os nosos obxectivos ou resolver problemas. Non obstante, ao noso redor podemos ver a diario exemplos de violencia que afectan de preto a estudantes de todas as idades: maltrato ou abandono familiar, acoso entre iguais, ciberacoso, contidos nocivos en Internet e redes sociais, polarización, extremismo e intolerancia, discurso de odio... É necesario reflexionar sobre estas violencias próximas para evitar normalizalas.

2.    Definimos os espazos de paz nun colexio

Empregamos o modelo descargable coa imaxe dun centro educativo para utilizala como base para indicar os espazos dun colexio seguros para as nenas, nenos e adolescentes e de que xeito o son. Cada participante recibe dúas ou tres tarxetas nas que pode escoller un espazo para a paz no colexio e definir o porqué. 


A idea é facer un enfoque xenérico e positivo válido para calquera centro educativo, pero baseado en exemplos concretos que nos permitan comprender a problemática da nosa contorna. Por exemplo: “os baños son un espazo de paz porque neles hai privacidade” ou “a fonte é un espazo seguro porque dá auga potable” ou “a aula é un grupo de paz porque hai respecto”. Os exemplos poden referirse a espazos físicos (o baño, as escaleiras, o patio...), a momentos ou procesos (recreo, exames, festa de fin de curso...) ou a persoas ou grupos de persoas (aula). grupo, amigos, estudantes doutros cursos...) 

As fichas colócanse sobre a imaxe do colexio (pode ser conveniente facer unha copia ampliada da ilustración, para que queden todas). O grupo comparte as achegas, as coincidencias, as diferenzas e as cousas que nos chaman a atención. Despois, podemos decorar o resultado final e asinar o manifesto (descargable xunto co modelo) incluíndo un compromiso de paz que pode asumir o colectivo. 

O documento descargable tamén inclúe modelos para poder engadir os diferentes “porqués” e colocar carteis nos espazos seguros que temos definidos. Podemos colocar estes carteis no Día da Paz, para reivindicar o papel das escolas na construción dun mundo máis seguro e libre de violencia.

 

3.    Escribimos o noso manifesto 

No documento descargable atoparedes un modelo de manifesto que podedes imprimir para expresar o voso compromiso común cos dereitos da infancia e a adolescencia. Este manifesto poderá ser asinado por todo o grupo, lido no Día Escolar da Paz e a Non Violencia e exposto nun lugar visible para poder lembrar os nosos compromisos ao longo do curso. 

 

Esta actividade é apta para todos os niveis educativos, realizando as adaptacións curriculares necesarias e variando a exposición dos temas segundo a capacidade de cada grupo para comprender e percibir os riscos físicos, emocionais e relacionais. Non só a idade é un factor a ter en conta, senón que tamén a madurez, a personalidade ou as motivacións individuais ou grupais poden influír na percepción da seguridade. En Educación Infantil pode ser valioso implicar ás familias na actividade, dándolles a oportunidade de participar e implicarse na xeración de espazos seguros na escola. 

Nesta actividade, ao tratarse de iniciación ao tema, utilízase o modelo de escola xenérica e incentiva a buscar espazos de paz comúns a calquera centro educativo, sen definir casos particulares. Non obstante, durante o desenvolvemento poden xurdir preocupacións persoais relacionadas con situacións de risco ou violencia que se poidan estar producindo no noso entorno sen que o saibamos. Esta información é moi útil para o centro educativo, sobre todo se xa conta cun Coordinador de Benestar e Protección, e pode axudarnos a abordar problemas dos que non coñeciamos, pero que non debería ser traballado no transcurso do curso. actividade para evitar a sobreexposición do alumno que sinala o problema.

Se a actividade nos anima a afondar nesta cuestión para mapear o noso propio centro educativo, a recomendación é que a Coordinadora de Benestar e Protección desenvolva a posibilidade de adaptar a actividade ao contexto real do seu centro educativo, xestionando os riscos do alumnado. participación desde a perspectiva dos dereitos da infancia. Podes obter máis información sobre esta posibilidade enviándonos un correo electrónico a [email protected] 

  • Se difundes o teu traballo nas redes sociais, utiliza os hashtags #escolapaz e #educadereitos para que chegue ao maior número de persoas.
  • Facer fotos do proceso e da imaxe da escola unha vez rematado. Todas estas fotos axudarán a outros a coñecer os teus mapas e, quizais, se animen a facer os seus propios.
  • En cursos superiores podes organizar un equipo de prensa para supervisar a xornada e podes escribir unha entrada para o teu blog. Asegúrate de que as persoas que estás fotografando che dan permiso para facerlles fotos.
  • Se queres que publiquemos imaxes da túa actividade en www.unicef.es/educa, envíanos un correo electrónico a [email protected] Encantaríanos compartilas!

Con esta proposta queremos subliñar a importancia que o entorno físico e relacional máis próximo a cada neno ou adolescente ten na súa visión de paz e bo trato, así como na súa posibilidade e vontade de participar e construír un mundo libre de violencia.

A escola, tanto na súa función de medio protector como na súa función educativa, é clave para que o desenvolvemento da infancia evolucione en condicións de seguridade, confianza e respecto, servindo de base firme para chegar á vida adulta con habilidades, actitudes e coñecementos. que permitan a cada persoa contribuír á sociedade dun xeito produtivo, solidario e consciente. 

Obxectivos

  • Identificar a escola como un ambiente seguro e poder reivindicar o dereito á protección na escola.
  • Comprender que a paz é algo diferente á idea de “non guerra” e que inclúe moitos aspectos de seguridade emocional, relacional, física e persoal, benestar e acceso aos dereitos.
  • Facilitar a expresión de emocións que interveñen na nosa sensación de seguridade e na nosa capacidade para afrontar os problemas cotiáns de forma segura e tranquila. 

Coñecemientos

  • Que é un ambiente seguro e tranquilo e un bo trato e que factores o definen.
  • Que son as relacións seguras e pacíficas e o bo trato e como podemos construílas.
  • Cales son os procesos, momentos e estruturas de paz e bo trato e como podemos participar neles. 

Actitudes

  • Recoñecemento do bo trato, da seguridade e da confianza como parte moi importante da paz.
  • Empatía e capacidade para recoñecer as súas propias necesidades de seguridade e paz e as dos demais. 

Competencias

  • Capacidade de expresión emocional.
  • Desenvolvemento da capacidade para recoñecer as necesidades compartidas e particulares doutras persoas e grupos.
  • Traballo en equipo.
  • Expresión plástica e visual. 
  • O dereito da infancia e da adolescencia a participar e expresar a súa opinión sobre os asuntos que lles afecten.
  • Dereito á educación e a desenvolvela nun ambiente seguro.
  • Dereito ao desenvolvemento e a que cada neno ou nena alcance o seu máximo potencial na vida.
  • Os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible, especialmente o ODS no 16 “Promover sociedades xustas, pacíficas e inclusivas”. 

Material didáctico para a aula

Descarga o PDF co mapa do colexio e os seus módulos adicionais, as fichas para describir espazos, grupos e momentos de paz, o modelo de cartel para indicar espazos seguros no teu centro e o manifesto.

Consígueo enchendo este formulario

*Por que pedimos esta información?

Esta información axúdanos a mellorar o noso traballo:

  • A información de contacto do teu centro permítenos darche apoio, no caso de que o necesites.
  • Os datos da actividade axúdannos a coñecer que temas preocupan aos nenos e orientan as nosas propostas.

Grazas!

Con esta actividade, hai algún dereito da infancia que queiras cubrir en particular? Cal?

Podes escoller máis dunha

Data da actividade

Política de privacidad UNICEF España

¿Quién es el responsable del tratamiento de tus datos?

El responsable del tratamiento es la Fundación UNICEF-Comité Español, provista e CIF G-84451087, con domicilio social en c/ Mauricio Legendre, 36; Madrid, nº 36. (C.P.: 28046). Puedes contactar con nosotros a través del teléfono de atención al cliente 913789555, o a través de nuestro correo electrónico: [email protected].

¿Cómo recabamos tus datos personales?

Recabamos los datos personales que nos facilitas a través de nuestra web, mediante formularios o campos a completar, inscripción en nuestra newsletter o a través del correo electrónico. En el momento de recogida se te informará de nuestra Política de protección de datos.

Asimismo, recabamos y almacenamos información personal limitada y estadísticas globales anónimas de todos aquellos usuarios que visitan nuestra web, ya sea porque nos facilites dicha información de forma activa o simplemente navegues en nuestra web. Esta información se recaba a través de cookies, para más información consulte la Política de cookies (Aviso Legal).

¿Con qué finalidad tratamos tus datos personales?

En UNICEF España tratamos la información que nos facilitas con la finalidad de atender tu petición y prestar el servicio solicitado, así como para mantenerte informado por diversos canales de comunicación sobre cuestiones relativas a nuestra actividad, iniciativas de naturaleza similar a las que hayas participado con anterioridad o sobre las que nos hayas solicitado información y sobre campañas de información, sensibilización y captación de fondos.

¿Por cuánto tiempo conservaremos tus datos?

Mantendremos tus datos personales mientras exista una relación o mientras no ejerzas tu derecho de supresión, cancelación y/o limitación del tratamiento de tus datos. En estos casos, bloquearemos tus datos, sin darle ningún uso, salvo que exista obligación legal de mantenerlos, en cuyo caso sería necesaria su recuperación.

¿Cuál es la legitimación para el tratamiento de sus datos?

El tratamiento de tus datos se realiza para el cumplimiento de obligaciones legales por parte de UNICEF España, tales como informar a la Agencia Tributaria de tus donaciones o cumplir la normativa de lucha contra el blanqueo de capitales y la financiación al terrorismo. La falta de aportación de la información requerida para este fin supone la imposibilidad de darte de alta como socio o de colaborar económicamente con UNICEF España.

Cuando la finalidad del tratamiento requiera tu consentimiento, este será prestado mediante una clara acción afirmativa al rellenar voluntariamente el formulario correspondiente y aceptar la presente Política de privacidad.

El envío de información sobre nuestra actividad de la Fundación encuentra su legitimación en el interés legítimo de UNICEF España, responsable del tratamiento.

Puedes manifestar en cualquier momento tu oposición a este tipo de tratamiento sin que en ningún caso el ejercicio de este derecho suponga la terminación de tu colaboración o tu baja como socio, salvo que así nos lo solicites.

¿A qué destinatarios se comunicarán sus datos?

Con carácter general no se comunicarán tus datos personales a terceros salvo en las siguientes excepciones:

  • Cuanto te hagas socio o realices un donativo enviaremos tus datos a la Administración Tributaria incluyendo la cuantía de tus aportaciones con el fin de que puedas desgravar tus contribuciones monetarias.
  • En el caso de que una autoridad judicial o administrativa nos solicite datos de nuestros ficheros, se los comunicaremos siempre que se cumplan las exigencias legales previstas.
  • A colaboradores y/o empresas que trabajan para UNICEF Comité. Estas terceras empresas solo tienen acceso a los datos personales necesarios para llevar a cabo el servicio contratado, no pueden utilizarlos de ninguna otra forma que aquella que les hemos solicitado y siempre bajo acuerdo de confidencialidad.

Los datos personales que almacenamos se transmiten siempre bajo conexiones seguras, de modo que tus datos viajan por Internet encriptados y seguros.

¿Cuáles son tus derechos?

Mediante solicitud escrita y firmada, acompañada de copia del Documento de Identidad, dirigida a UNICEF España, C/ Mauricio Legendre,36 28046 Madrid, o a [email protected], puedes

  • Ejercer tus derechos de acceso, rectificación, supresión y portabilidad de sus datos, de limitación y oposición a su tratamiento
  • Responderemos a tus peticiones a la mayor brevedad posible y, en todo caso, en el plazo de un mes desde la recepción de su solicitud. Dicho plazo podrá prorrogarse otros dos meses en caso necesario, teniendo en cuenta la complejidad y el número de solicitudes. El responsable informará al interesado de la prórroga dentro del primer mes desde la solicitud.
  • retirar en cualquier momento el consentimiento prestado para el tratamiento o comunicación de tus datos.

Asimismo, tienes derecho a interponer una reclamación ante la Agencia Española de Protección de Datos (C/ Jorge Juan, 6. 28001-Madrid - Telf.: 901 100 099/ 91.266.35.1 - https://www.aepd.es)

Actualización

La presente Política de privacidad ha sido actualizada el 31/10/2019. UNICEF España se reserva el derecho de modificar su política de protección de datos en el supuesto de que exista un cambio de la legislación vigente, doctrina jurisprudencial o por criterios propios. Si se introdujese algún cambio en esta Política, el nuevo texto se publicará en esta misma dirección web.