La Jornada Solidària aconsegueix fons per treure a més de 1.000 infants de la desnutrició aguda

 

El 2012 acaba amb bones notícies: els aficionats s'han bolcat amb la Jornada Solidària organitzada per Endesa, ACB i UNICEF Espanya, enviant 36.500 SMS per combatre la desnutrició infantil. Amb aquesta aportació, més de 1.000 nens podran rebre un tractament complet i sortir de la desnutrició aguda. Gràcies a tots!

Els aficionats de la Lliga Endesa s'han bolcat amb la Jornada Solidària organitzada per Endesa, ACB i UNICEF Espanya aquest cap de setmana coincidint amb la disputa de la Jornada 15. En total, fins aquest diumenge els seguidors han enviat 36.500 SMS per marcar un triple a la desnutrició infantil, un drama humanitari que provoca cada dia milers de morts evitables a tot el món. Amb la seva aportació, a raó de 1,2 euros per cada SMS, s'han recaptat 43.800 € que permetran que més de 1.000 infants puguin sortir de la desnutrició aguda rebent un tractament complet, que dura entre quatre i sis setmanes.

Implicació d'equips i jugadors

La Jornada Solidària es va viure a totes les pistes de la Lliga Endesa, amb la imatge i el número al qual enviar l'SMS de col · laboració en el parquet, però a més els jugadors van fer una crida a la col · laboració amb pancartes i samarretes. Sense anar més lluny, el clàssic entre FC Barcelona Regal i Reial Madrid va començar amb una imatge solidària, unint tots els protagonistes amb una pancarta amb el lema de "Marca un triple a la Desnutrició Infantil".Agraïment als aficionats

Consuelo Crespo, presidenta d'UNICEF Espanya, i Albert Agustí, director general Executiu de l'ACB, van estar presents al FC Barcelona Regal - Reial Madrid i van explicar la importància de l'acció solidària. Un cop coneguts els resultats, els dos dirigents han volgut agrair l'aportació dels aficionats. "Moltes gràcies als seguidors d'aquest preciós esport i a l'ACB, Endesa i tots els que han aconseguit que estiguem junts en la Jornada Solidària", explicava Crespo. Per la seva banda, Agustí va incidir que "ni l'esport ni el bàsquet podíem donar l'esquena a aquest problema", va agrair "a Endesa el lideratge en aquesta iniciativa" i es va mostrar molt agraït "per l'aportació dels aficionats, que han demostrat que el bàsquet és un esport solidari, sempre ho ha estat".

Más información:

Dailo Alli, Cap de Premsa UNICEF Espanya, 609 160 051, [email protected]