Més de 600.000 dies donats contra la desnutrició

Milers de persones i els Ambaixadors d'UNICEF Espanya Ana Duato, Pau Gasol i Imanol Arias es bolquen amb la campanya Dona un dia .

A ells es van sumar ràpidament mitjans de comunicació, empreses, entitats esportives i milers de persones, aconseguint aconseguir els 200.000 dies donats en menys d'un mes. Des de llavors, milers de persones s'han seguit unint a la campanya a través del microsite  www.dona1dia.com

Imanol Arias en 'El Hormiguero'

Imanol Arias, Ambaixador d'UNICEF Espanya, i el programaEl Hormiguero d'Antena 3 van aconseguir el dimecres més de 300.000 dies donats en una edició del programa dedicada a la campanya. El programa va ser seguit per 2.961.000 espectadors i es va anotar el minut d'or del dia a les 22.22 hores, amb un 20,6% de quota de pantalla i 4.335.120 espectadors.Dilluns que ve, Antena 3 tornarà a dedicar un programa especial a la campanya d'UNICEF Espanya, serà amb Atrapa un millón i amb la col·laboració especial dels cantants Rosana i Huecco com convidats.A més de totes les persones que han col·laborat, 50 mitjans de comunicació, més de 80 empreses, mil sales de cinema i més de 20 entitats esportives s'han unit a UNICEF en la lluita per la supervivència infantil.Prop de 200 milions de nens sofreixen desnutrició crònica als països en desenvolupament, on cada any més de 2,5 milions de morts infantils estan relacionades amb aquesta problemàtica.

MIL DIES CRÍTICS

En els dos primers anys de vida del nen, la desnutrició pot produir seqüeles físiques i mentals irreversibles. No obstant això, la desnutrició es pot prevenir amb mesures senzilles i de baix cost aplicades en els 1.000 primers diesd'un nen. Cada dia donat en aquesta campanya contribueix a un d'aquests mil dies. UNICEF Espanya va engegar a la fi de novembre passat la campanyaDona un dia, amb l'objectiu de conscienciar a la societat espanyola sobre les terribles conseqüències de la desnutrició infantil i aconseguir fons per a programes de supervivència infantil.Amics i col·laboradors d'UNICEF com Pocoyó, José Manuel Calderón, David Bisbal o Fernando Romay s'han unit a aquesta campanya que ja sumeixi més de 600.000 dies donats.La major part d'elles han donat un dia en el microsite www.dona1dia.com però moltes altres persones han contribuït a la lluita contra la desnutrició difonent en xarxes socials missatges de la campanya o simplement informació sobre diferents aspectes de la supervivència infantil.

compromis de molts sectors de la societat

Fruit del compromís de persones que coneixen aquesta situació, va ser la participació de nou destacades periodistes en unatauladebat sobre desnutrició i pobresa. El debat es va celebrar a la seu d'UNICEF Espanya el passat 25 de novembre i va comptar amb la participació de Rosa María Calaf, Ana Pastor (TVE), Àngels Barceló (Cadena SER), Lola Huete Machado (El País Setmanal), Cristina Saavedra (laSexta), Leticia Iglesias (Telecinco), Ana Tagarro (XL Setmanal), Joana Socías (El Mundo) i Mónica Carrillo (Antena 3).Gràcies a totes aquestes persones, als milers de ciutadans que recolzen la campanya, a empreses, mitjans de comunicació, entitats esportives, sales de cinema i altres entitats, milers de nens podran accedir a serveis de supervivència a través dels programes del Fons de Nacions Unides per a la Infància, UNICEF, al món.