‘La Ruleta de la Suerte’ dóna suport a "Cumpledías"

El programa d'Antena 3 Televisión La Ruleta de la Suerte s'uneix a UNICEF en la lluita contra la desnutrició infantil a través de Cumpledías. Aquesta campanya posa el focus sobre la idea que la desnutrició col · loca els infants en una situació tan precària de supervivència que complir dies és un èxit i un repte alhora. La iniciativa té com a objectiu assegurar la supervivència infantil, que els infants facin anys i puguin desenvolupar plenament tot el seu potencial.

La Ruleta de la Suerte, presentat per Jorge Fernández, ha dedicat el seu programa especial a Cumpledías, on han participat com a concursants Maxi Iglesias, Raúl Mèrida i Marta Hazas, que han obtingut 7.850 euros per lluitar contra la desnutrició infantil que se sumaran als SMS enviats durant l'emissió del programa. Els fons obtinguts amb aquesta campanya es destinen als programes d'UNICEF en l'àrea de supervivència infantil a tot el món. Qualsevol persona pot participar en la campanya a través del web, on es proposen accions de difusió i opcions de donació, o enviant un SMS amb la paraula UNICEF al 28028.Cada 1,20 euros donat equival a un dia de tractament per a un nen que pateix desnturición aguda greu (el tractament complet dura entre 3 i 4 setmanes).

La lluita contra la desnutrició, clau per a la supervivència infantil

Gairebé 20 milions d'infants menors de cinc anys pateixen desnutrició aguda greu, cosa que els pot col · locar en risc de mort si no reben atenció. Aquest tipus de desnutrició es pot tractar amb llet o aliment terapèutic. A més, uns 180 milions de nens menors de cinc anys a tot el món pateixen desnutrició crònica. Si es produeix en les primeres etapes pot provocar un retard en el creixement del nen, i el dany físic i cognitiu que causa és irreversible. La desnutrició crònica es pot prevenir amb mesures senzilles com la lactància materna o promoció d'hàbits d'higiene, entre d'altres.

Antena 3 i Cumpledías

Antena 3 és un aliat d'UNICEF i aquest any s'ha bolcat en la lluita contra la desnutrició infantil a través de Cumpledías. A més d'emetre l'espot de la campanya i incloure continguts relacionats amb la desnutrició, que es relaciona amb un terç de les morts infantils de menors de cinc anys, els programes estrella de la cadena faran crides i col · laboraran amb la captació de fons per aquesta causa . Aquest any Antena 3 va signar un acord de col · laboració per desenvolupar iniciatives enfocades a la infància i facilitar a la ciutadania arguments i eines de participació que contribueixin a millorar les condicions de vida de la infància més vulnerable i les seves famílies.