UNICEF lanza #Elviajedesuvida, unha campaña para reflexionar sobre a situación dos nenos migrantes e refuxiados
Dous nenos morren cada día tentando cruzar a Grecia desde Turquía. En 2015 uns 300.000 nenos e nenas arriscaron as súas vidas para entrar a Europa a través do Mediterráneo.- A peza central de acción da campaña, que persegue xerar empatía con respecto aos millóns de nenos e nenas migrantes e refuxiados, é un vídeo no que se fai crer aos clientes dunha coñecida tenda que foron agraciados cunha "marabillosa" viaxe que non é o que parece.
#Elviajedesuvida é o lema da
acción coa que UNICEF España quere propoñer unha reflexión
sobre a situación de millóns de nenos e nenas migrantes e
refuxiados en todo o mundo, e que está a ter unha gran acollida en
redes sociais. Desde a mañá do martes, miles de persoas compartiron
#Elviajedesuvida en Facebook, Twitter, Instagram e YouTube.
O
vídeo, principal activo da campaña, mostra a reacción
espontánea dun número de persoas do montón que foron sorprendidas á
entrada dunha coñecida tenda madrileña cun suposto premio outorgado
por ser o "cliente un millón". Os clientes cren gañar unha
marabillosa viaxe con todos os gastos pagos para toda a familia por
Turquía, Grecia e Austria. Pero cando asisten á presentación das
etapas da viaxe, empezan a ver as fotografías das viaxes que deben
experimentar os nenos refuxiados e migrantes.
"É unha viaxe chea de aventuras e
o mesmo, parte del, tédelo que facer a pé para tentar cruzar a
fronteira dun país a outro", sinala o presentador, mentres aos
clientes conxélaselles o sorriso ao ser conscientes da verdadeira
viaxe que cada día deben afrontar miles de nenos e nenas en todo o
mundo.
Os datos son arrepiantes:en 2015 uns 300.000 nenos e nenas arriscaron as súas vidas
para entrar a Europa a través do Mediterráneo (moitos
deles sós), unha de cada tres persoas que trataron de entrar en
Europa o último ano é un neno ou nena, e unha media de dous
nenos morren cada día tentando cruzar a Grecia desde
Turquía.
Pero esta gravísima situación non
se limita ao éxodo das persoas de Siria: no mundo hai 232
millóns de persoas que tiveron que abandonar os seus fogares
buscando refuxio noutros países[1].
A campaña compleméntase cunha
microsite, http://elviajedesuvida.es, que ofrece
información en profundidade sobre as dificultades e obstáculos que
os nenos migrantes e refuxiados deben enfrontar nas súas viaxes,
así como datos sobre as causas que están a motivar este éxodo e a
denuncia das situacións discriminatorias que deben sufrir no seu
destino. Ademais, proporciónanse vídeos con testemuños reais de
nenos e nenas que están en tránsito en distintas partes do
mundo.
A campaña foi dirixida pola
axencia de comunicación social Chocolate Social Campaigning Agency. As
reaccións de todas as persoas sorprendidas no vídeo son espontáneas
e foron recollidas con cámara oculta. Ao finalizar o vídeo,
solicitamos a estas persoas o seu consentimento para figurar na
campaña e todos aceptaron asinando un documento.
[1] Protecting Children on the move, UNICEF, 2015.