Somalia: aulas masificadas, sen alimentos para os alumnos e con alto risco de enfermidades

Segundo o primeiro informe que analiza a situación do sistema educativo no país, a maioría das escolas non ten acceso a servizos de saúde e hixiene

A pesar das melloras producidas na zona centro e sur de Somalia, unha enquisa realizada recentemente revela que centos de miles de nenos afectados pola crise humanitaria non reciben apoio alimentario nas escolas.
 

Aínda que os aliados en materia de educación locais e internacionais intensificaron os seus esforzos para proporcionar servizos esenciais a través das escolas a máis de 400.000 nenos, dos que o 45% son nenas, en máis de 1.900 escolas, a enquisa indica que case o 16% das escolas do centro e sur de Somalia non puideron iniciar o novo curso académico debido aos desprazamentos, a inseguridade e a falta de fondos.

O persoal das escolas enquisadas recoñece que entre as súas prioridades está a repartición de comida nas escolas, as transferencias de diñeiro, e a distribución de racións de comida para levar a casa. Con todo, a avaliación revela que só o 13% das escolas proporciona algún tipo de asistencia alimentaria, o que supón unha oportunidade perdida para facer fronte á fame  a través das escolas, apoiando aos estudantes e as súas familias. Outras prioridades son a construción e rehabilitación de aulas, así como a posta en marcha dun programa de incentivos para apoiar aos docentes debido a que o persoal das escolas recibe salarios moi baixos.

O informe subliña ademais que polo menos 93 escolas e espazos educativos están ocupados por persoas desprazadas e por tanto non están dispoñibles para impartir clases. O feito de que as clases non puidesen renovarse no novo curso académico e que as instalacións educativas sexan utilizadas como refuxio para persoas desprazadas, deteriorou o xa débil sistema educativo de Somalia, onde 1,8 millóns de nenos de entre 5 e 17 anos non pode ir á escola, unha situación que xa existía mesmo antes do inicio da crise actual.

Nas zonas afectadas pola fame  onde se atopan os desprazados ou onde hai unha maior presenza de aliados  no campo educativo, rexistraron nos últimos meses un aumento no número de matriculacións. Case o 60% das escolas que se avaliaron volveron abrir cunha media de 53 alumnos máis inscritos. Cada escola necesita de media dúas novas aulas para atender a crecente demanda.

Outros resultados do estudo indican:

 

  • Nas escolas que lograron volver abrir, a seca e os desprazamentos impediron que aproximadamente o 13% dos mestres regresen aos seus postos de traballo.

  • A maioría das escolas avaliadas non ten acceso a servizos de saúde e hixiene, o que fai que os nenos sexan vulnerables a brotes de diarrea e cólera. Non hai xabón no 97% das escolas, e só o 14% das escolas ofrecen información sobre hixiene.

  • Na maioría das escolas, a auga potable atópase a uns 100 metros, con todo, os nenos que acoden ao 28% das escolas teñen que camiñar máis de 1 km para acceder a unha fonte de auga.

Na actualidade, os aliados en educación puxeron en marcha unha ampla gama de programas no centro e sur de Somalia, para a subministración de libros de texto, materiais escolares, apoio aos mestres, a rehabilitación e construción de escolas, así como a formación e capacitación do persoal docente. A medida que continúa a crise no centro e sur de Somalia, é fundamental asegurar que as escolas son recoñecidas como lugares onde se ofrecen servizos e intervencións esenciais para os nenos e as súas familias.

"As ameazas como a desnutrición extrema e as enfermidades, así como os conflitos, poden impedir que centos de miles de nenos vexan realizados os seus dereitos a asistir á escola e recibir unha educación de calidade", dixo Sikander Khan, Representante de UNICEF en Somalia. "Aínda que estamos agradecidos polo enorme apoio que recibimos até o momento, necesítanse máis fondos para proporcionar ás escolas servizos esenciais que atraian aos nenos á escola e así poder mantelos nas aulas. Facelo axudará a previr que diminúa o número de mozos cualificados  que ofreza unha esperanza de futuro para Somalia."

Acerca da avaliación

O Informe sobre as Necesidades Educativas foi coordinado polo grupo sectorial de Educación en Somalia, un grupo de profesionais educativos de ámbito nacional e internacional que traballan para satisfacer as necesidades educativas de emerxencia dos nenos en Somalia. Este informe analizou 628 escolas en 45 distritos, e é o primeiro estudo exhaustivo que describe as condicións das escolas no centro e sur de Somalia desde o inicio do ano académico 2011-2012. Un total de 40 aliados do campo educativo han levado a cabo a avaliación a mediados de outubro a través de visitas ás escolas, exames físicos das instalacións educativas, e reunións cos comités comunitarios de educación, mestres e persoal educativo. A avaliación realizouse a 497 escolas primarias, 51 escolas secundarias, e 80 centros non formais de educación.
 

Para descargar videos e fotos:

https://unicefweb.unicef.es/com/cuernodeafrica

Usuario: Refcom

Contrasinal:  uce442087

Doazóns para a emerxencia nutricional no Corno de África:

 

Teléfono: 902 31 41 31

Web: www.unicef.es

SMS: Envía a palabraSOMALIA ao 28028 **

Contas correntes:

BBVA(0182-2370-40-0208517159)

BANESTO(0030-8301-77-0000304271)

SANTANDER(0049-1804-16-2610410756)

ING(1465-0100-95-6000000000)

BANKIA(2038-1043-19-6000877505)

LA CAIXA(2100-5731-70-0200005001)

POPULAR(0075-0001-87-0606914075)

BANKINTER(0128-9404-02-0100010592)

BARCLAYS(0065-0100-15-0001581749)

www.unicef.es

Síguenos en Facebook eTwitter

Visita a nosa televisión on line tv.unicef.es

** O custo íntegro para usuarios de Movistar, Vodafone e Orange é de 1,20 euros e irá integramente a UNICEF. Resto, consulte co seu operador, custo máximo 1,42 euros.Número curto oficial de UNICEF España. Sen fins comerciais. Operado por Alvento n.atn.clte:902887786 alvento.es. Información legal e protección de datos: unicef.es.
 

Más información:

Dailo Allí, Xefe de Prensa de UNICEF España, Tel: 609 160 051 /  [email protected]