O Foro Mundial sobre a Educación aproba a Declaración sobre o Futuro da Educación
NOTA DE PRENSA CONXUNTA
O Foro Mundial sobre a Educación, que concluíu hoxeen Incheon (República
de Corea), aprobou unha visión transformadora da educación para os
próximos quince anos. A Declaración de Incheon foi
ben recibida pola comunidade educativa mundial, incluíndo os
ministros de máis de 100 países, organizacións no e grupos xuvenís.
Anima os países a proporcionar unha educación inclusiva, equitativa
e de calidade, e oportunidades de aprendizaxe para toda a vida para
todos. A declaración será a base dos Obxectivos de Desenvolvemento
Sostible que serán ratificados por Nacións Unidas en
setembro.
"Esta declaración é un gran paso cara a diante",
declarou Irina
Bokova,
directora xeral da UNESCO.
"Reflicte a determinación de garantir que todos os nenos e mozos
adquiran o coñecemento e as habilidades que necesitan para vivir
con dignidade, alcanzar o seu potencial e contribuír ás súas
sociedades como cidadáns globais responsables. Anima os gobernos a
proporcionar oportunidades de aprendizaxe a través da vida, para
que a xente poida seguir crecendo e desenvolvéndose. Afirma que a
educación é a clave para a paz global e o desenvolvemento
sostible".
A Declaración de Incheon baséase
no movemento mundial Educación para Todos (EFA,
polas súas siglas en inglés), iniciado en Jomtien (Thailandia)
en 1990 e repetido en Dakar (Senegal) en 2000.
A EFA -e
o Obxectivo de Desenvolvemento do Milenio de educación- deron lugar
a un progreso significativo, pero moitos dos seus obxectivos,
incluíndo o acceso universal á educación primaria, seguen sen
cumprirse. Actualmente 58 millóns de nenos seguen sen ir á escola,
a maioría deles nenas. Ademais 250 millóns de nenos non están a
aprender habilidades básicas, aínda que a metade deles foi polo
menos catro anos no colexio. A Declaración
de Incheon debe
rematar os ambiciosos programas da EFA e
os Obxectivos
do Milenio.
"Se esta xeración de nenos vai reducir algún día as desigualdades e
inxustizas que aflixen hoxe ao mundo, debemos dar aos nosos nenos
unha oportunidade xusta para aprender. Esta debe ser a nosa visión
colectiva e o noso compromiso", dixo o director executivo
de UNICEF, Anthony
Lake.
A Declaración de Incheon poñerase
en marcha mediante o Marco de Acción para a Educación 2030, unha
folla de ruta que os gobernos teñen que adoptar antes de final de
ano. Proporcionará orientación sobre os marcos legais e estratexias
políticas para a educación, baseándose nos principios de
responsabilidade, transparencia e goberno participativo. A
implementación efectiva requirirá unha coordinación rexional forte
e unha avaliación e seguimento rigorosos da axenda da educación.
Tamén requirirá máis financiamento, especialmente nos países máis
afastados da educación inclusiva e de calidade. A declaración e o
marco de acción instarán os países a establecer obxectivos de gasto
apropiados e aumentar a Axuda Oficial ao Desenvolvemento para os
países de baixos ingresos.
Na cerimonia de clausura interviñeron Susan
Hopgood,
presidenta da Internacional da Educación, Kishore
Singh,
relator especial sobre o dereito á
educación, Mohamed
Samer Amr,
presidente do Consello Executivo da UNESCO, Georg
Kell,
director executivo do Pacto Mundial de Nacións
Unidas, António
Gutierres,
alto comisionado da Axencia de Nacións Unidas para os Refuxiados (a
través dun vídeo), Geeta
Rao Gupta,
directora executiva adxunta de UNICEF, Keith
Hansen,
vicepresidente de Prácticas Mundiais do Grupo do Banco
Mundial, Michaëlle
Jean,
secretaria xeral de La
Francophonie, Hwang
Woo Yeo,
vice Primeiro Ministro da República de Corea,
e Irina
Bokova,
directora xeneral da UNESCO.
"Todos estamos de acordo en que cada estudante ten dereito a unha
educación de calidade, gratuíta e pública",
dixo Susan
Hopgood,
presidenta da Internacional da Educación -organización que
representa máis de 30 millóns de profesores e
traballadores da educación en todo o mundo. "Non obstante, para cumprir calquera
obxectivo educativo débese garantir en todas as aulas que os
estudantes contan cun profesorado cualificado, motivado e apoiado.
Para poñer en marcha o Marco de Acción para a Educación
2030 e mellorar a calidade da educación, é fundamental que os
nosos sistemas educativos se transformen en sistemas que fomenten
unha cultura aberta e de colaboración".
A educación é esencial para lograr os novos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible. É necesario erradicar a pobreza, impulsar a prosperidade compartida e o crecemento económico amplo, e construír sociedades tolerantes e pacíficas. A Declaración de hoxe demostra o compromiso común de ofrecer esta visión. Mostra como a educación pode transformar vidas.
Declaracións dos co-organizadores
Axencia da ONU para os Refuxiados (UNHCR)
"Temos a responsabilidade colectiva de garantir que os plans educativos teñan en conta as necesidades dalgúns dos nenos e mozos máis vulnerables do mundo -refuxiados, desprazados internos, nenos sen patria e nenos cuxo dereito á educación se viu comprometido pola guerra e a inseguridade. Estes nenos son a clave para un futuro seguro e sostible, e a súa educación impórtanos a todos". António Gutierres,alto comisionado da Axencia de Nacións Unidas para os Refuxiados.
Fondo de Poboación das Nacións Unidas (UNFPA)
"Xuntos, debemos promover e protexer o dereito á educación de calquera persoa, e garantir que a educación de calidade chegue a todos e inculque valores de paz, xustiza, dereitos humanos e igualdade de xénero. Estamos orgullosos de ter participado no Foro Mundial sobre a Educación e comprometémonos a sacar adiante o novo programa de acción sobre a educación para todos en 2030".Babatunde Osotimehin, director executivo do Fondo de Poboación das Nacións Unidas.
ONU Mulleres
A Declaración de Incheon comprométenos a unha educación non discriminatoria que recoñece a importancia da igualdade de xénero e o empoderamento das mulleres para un desenvolvemento sostible. É unha oportunidade fundamental para nós de traballar xuntos, en todos os sectores, cara ao cumprimento da promesa de Educación para Todos de sociedades pacíficas, xustas e equitativas. Un mundo no que as persoas sexan iguais só pode lograrse se a nosa educación tamén ensina isto de xeito universal". Phumzile Mlambo-Ngcuka, directora executiva de ONU Mulleres e secretaria xeral adxunta de Nacións Unidas.
Grupo do Banco Mundial
Estamos moi contentos de ter establecido aquí en Incheon unha meta ambiciosa para garantir que todos os nenos, en todas as partes, non só van á escola, senón que teñen unha educación de calidade e aprenden as habilidades que necesitan para levar vidas saudables e produtivas, e decatarse do seu potencial. Unha educación de calidade é un dereito fundamental esencial para rematar coa pobreza extrema e promover a prosperidade compartida. Para realizar ese dereito o Grupo do Banco Mundial -como principal provedor de axuda oficial ao desenvolvemento para educación- está a axudar aos países a mobilizar todos os seus recursos dispoñibles e ligar o financiamento a resultados medibles para promover a aprendizaxe para todos". Keith Hansen, vicepresidente de Prácticas Mundiais do Grupo do Banco Mundial.