SOMOS: unha homenaxe aos socios das ONG

25 ONG españolas, englobadas na Asociación Española de Fundraising (AEFr), únense para promover a cultura da solidariedade e agradecer os 3 millóns de españois que as apoian regularmente cos seus donativos.

Un dos elementos destacados da campaña é oDía SOMOS (8 de xuño ),no que se invitará á sociedade española a que mostre o seu compromiso coas ONG, e onde se evidenciará claramente que paga a pena ser solidario.

Segundo manifestouCarmen Gayo, Presidenta da AEFr,"será un día de homenaxe aos socios das ONG. Queremos animalos a que conten os seus amigos e familiares que colaboran de xeito regular con algunha organización e, así, conseguir que estes elixan a súa causa e colaboren tamén".

A Campaña SOMOS nace con vocación de permanencia, xa que pretende repetir todos os anos esta acción de agradecemento e homenaxe aos socios das ONG.

a Teoría da Solidaridade

Elsa Punset, Directora do Laboratorio de Aprendizaxe Social e Emocional da Universidade Camilo José Cela, realizou un estudo para comprobar a hipótese sobre a solidariedade humana a través dun cuestionario de dez preguntas que foi respondido por máis de 40.000 persoas do noso país en moi poucos días. Nel demóstrase que os mellores momentos de felicidade das persoas están relacionados coa solidariedade e as relacións afectivas.

Apoio de empresas, medios e personaxes públicos

A actrizAna Duato, Embaixadora de UNICEF España, o cantante Antonio Carmona e os xornalistas Ana Pastor e Jon Sistiaga, entre outros, pediron hoxe na rolda de prensa de presentación da Campaña SOMOS que os cidadáns mostren no Día SOMOS, con orgullo, o seu apoio á solidariedade. Animáronos a que ese día se poñan unha peza ao revés para mostrar a necesidade de cambiar as cousas, de darlle a volta ao mundo. A eles, uníronse na Campaña outros personaxes públicos que tamén quixeron apoiar a campaña: Anne Igartiburu, Edurne Pasaban,Paula Echevarría, Rosa Maria Calaf, Juan Echanove, Imanol Arias,David Bisbal, Paco León, Emilio Aragón e Manuel Campo Vidal. Pola súa parte, 29 empresas e institucións e 23 medios de comunicación apoiarán a Campaña.

España, un país solidario

España é un país solidario. Ante as imaxes dunha gran catástrofe, como a de Haití hai dous anos, os españois se envorcaron e en poucas semanas   []recaudaronse máis de 50 millóns de euros, converténdose no terceiro país que achegou máis fondos privados a Haití.

Pero aínda que sexa impresionante a forma de reaccionar da sociedade española ante unha gran traxedia, é necesario fomentar un compromiso constante. En España hai ao redor de 3 millóns de socios quecontribúen de forma regular cunha ONG. Isto supón un 8% da poboación adulta. A eles, súmanselles ao redor de 4 millóns de doadores puntuais, é dicir, en total colabora economicamente coas ONG un 18% da poboación adulta.

A proporción de poboación doadora en España sitúase máis de 30 puntos porcentuais por debaixo da media doutros países europeos. Por exemplo, en Reino Unido o 58% da poboación é doador; en Francia, o 49% e en Italia, o 43%.

Colectivamente, os socios das ONG achegan ao redor de 540 millóns de euros ao ano. Estas contribucións representan o 35% do volume total de fondos e son, polo tanto, a primeira fonte de financiamento do sector. O valor da súa colaboración entre as poboacións máis desfavorecidas tanto en España como no estranxeiro cobra aínda máis importancia no contexto económico actual.  

"Os doadores actuais son xa bastante fieis e encóntranse altamente comprometidos coa causa coa que colaboran", afirma Matthew Meacham, Socio-Director de Bain& Company Iberica. O problema, ou reto, é que non falan diso. A achega a unha ONG considérase unha decisión persoal que non se comenta con terceiros, mesmo dentro do círculo máis próximo.