Día do lavado de mans

Actividades e recursos para o Día do lavado de mans

 

O Día Mundial do Lavado de Mans celébrase en todo o mundo o 15 de outubro, para lembrar a importancia dun xesto tan sinxelo como lavarse as mans con auga e xabón para a saúde.

 

  • Lavar as mans é un xesto diario para a maioría da xente do mundo. Non obstante, o lavado con auga e xabón non é tan frecuente: millóns de persoas só usan auga para lavarse as mans, xa sexa por costume ou porque non teñen xabón.
  • Non lavarse as mans ou usar xabón ao facelo supón un risco de propagación de enfermidades infecciosas tanto nos países desenvolvidos como en desenvolvemento, aínda que as súas consecuencias son moito máis graves nos países máis pobres.

 

Por que celebramos este día?

O Día Mundial do Lavado de Man é unha oportunidade para consolidar hábitos saudables que nos acompañarán ao longo das nosas vidas. Ademais, este día é un momento único para que estudantes de todas as idades se convertan en axentes do cambio, demostrando a súa solidariedade cos nenos deses países onde as dificultades para acceder a unha hixiene adecuada son un obstáculo para o desenvolvemento.

Lavado de manos
Clave para deter o coronavirus

O lavado de mans, xunto con outras medidas de prevención relacionadas coa hixiene, é esencial para evitar a propagación do COVID-19. O coronavirus SARS-CoV-2 que causa esta enfermidade pode estar nas nosas mans, polo que temos que lavalos con frecuencia e evitar tocar con nós a cara.

Lavado de manos: escuelas | © UNICEF/UN049880/Pirozzi

Acostuma a un simple xesto que salva vidas

O lavado de mans con xabón é o xeito máis barato de previr diarreas e infeccións respiratorias agudas que socavan a saúde de millóns de nenos cada ano. Estas dúas enfermidades son responsables da maioría das mortes de nenos no mundo. Non obstante, o lavado de mans con xabón aínda rara vez se practica e é difícil de promover, a pesar do seu potencial para reducir o número de mortes.

O reto é converter o lavado de mans con auga e xabón nun hábito automático practicado en casas, escolas e comunidades de todo o mundo. Facer do lavado de mans con auga e xabón un hábito arraigado pode salvar máis vidas que calquera intervención médica, reducindo case a metade as mortes por diarrea e a cuarta parte as infeccións respiratorias.

 

Lavado de manos
Xabón: un heroe cotián

O xabón pode disolver a graxa, limpando a suciedade que a auga só non pode lavar e tamén actúa como desinfectante, destruíndo un gran número de microorganismos patóxenos. O uso conxunto de auga e xabón xunto coa técnica adecuada de lavado de mans son necesarios para unha correcta hixiene.

As mans non só se deben lavar cando están visiblemente sucias, senón tamén antes de comer ou preparar a comida, despois de usar o baño e sempre que as mans estiveron en contacto con posibles fontes de bacterias (despois de tocar mascotas, manipular chan nos xardíns ou balcóns, cambiar os cueiros dun bebé ou limpar a casa, por exemplo).

Lavado de manos: jabón | © UNICEF/UNI7719/Holtz

 

Aprender sobre hixiene en Educación Infantil

CoñecementosActitudesCompetencias
  • A importancia do lavado de mans para a saúde.
  • Os momentos e a técnica adecuada de lavado de mans.
  • Coñecemento e control do seu propio corpo, desenvolvemento dunha imaxe de si positiva.
  • Descubrimento do ambiente (o baño e os seus elementos) e as normas sociais relacionadas coa hixiene.
  • Interiorización das normas de hixiene.
  • Preferencia por hábitos de vida saudables.
  • O impacto da hixiene persoal na convivencia cos demais.
  • Autonomía persoal, capacidade para lavarse as mans espontaneamente.

Aprender sobre a hixiene na educación primaria

CoñecementosActitudesCompetencias
  • Hábitos saudables para previr enfermidades.
  • Saúde e enfermidade.
  • Microorganismos.
  • Xermes que se poden atopar nas nosas mans e as enfermidades que causan, no noso contorno e en todo o mundo.
  • Interiorización das normas de hixiene.
  • Preferencia por hábitos de vida saudables.
  • Defensa do dereito á saúde en todo o mundo.
  • Empatía e solidariedade coa situación doutras persoas.
  • Responsabilidade individual e colectiva na protección da saúde e na prevención de epidemias e pragas.
  • Uso de fontes de información
  • Autonomía persoal
  • Capacidade para protexer a saúde.
  • Capacidade para contribuír á creación de ambientes saudables.
  • Mobilización para o dereito á protección doutros nenos.

Aprender sobre hixiene en educación secundaria (ESO, FP e Bacharelato)

CoñecementosActitudesCompetencias
  • Identificación da hixiene como saúde preventiva.

  • Implicacións sociais da hixiene.

  • Fundamentos biolóxicos das enfermidades infecciosas.

  • Responsabilidade respecto dos hábitos hixiénicos.
  • Consideración e respecto cara aos demais.
  • Visión global e motivación para contribuír a un ambiente saudable.
  • Capacidade para distinguir as distintas medidas de hixiene adecuadas segundo as circunstancias: hixiene persoal, hixiene dos alimentos, lavandería, limpeza de superficies, limpeza de feridas e coidado de persoas vulnerables.
  • Manexo axeitado de produtos eficaces e seguros para garantir a hixiene en diferentes contextos.
  • Capacidade para transmitir o seu coñecemento de hixiene a outros, por exemplo, aos nenos máis pequenos.

Pon a túa gota!

Xuntos, gota a gota, podemos facer da auga, a hixiene e o saneamento unha realidade en todas as escolas do mundo. Ningunha contribución é moi pequena. Cada gota conta!

Si prefieres, contacta con nosotros en el 900 907 500 de lunes a viernes de 9:00h a 21:30h y sábados de 11:00h a 17:00h | [email protected]

Donar por transferencia bancaria:

Banco Santander: ES72 0049 1892 67 2910381058