UNICEF i Ikea: Com pot un peluix canviar la vida d'un infant?

Un any més, la campanya Peluixos per a l'Educació (en la qual per cada peluix o llibre adquirit en qualsevol botiga IKEA del món durant els mesos de novembre i desembre, la Fundació IKEA lliura un euro a UNICEF i Save the Children per al finançament de projectes educatius en països en vies de desenvolupament) ha finalitzat a Espanya amb un magnífic resultat.
 
Els clients d'IKEA han comprat 410.000 peluixos o llibres infantils entre les 16 botigues del país, centenars d'empleats s'han implicat en el desenvolupament de la campanya i s'han aconseguit recaptar 410.000 euros que es repartiran entre les dues organitzacions.
 
La campanya Peluixos per a l'Educació ha estat també un èxit global: s'han recaptat 10 milions d'euros que seran destinats una vegada més a programes d'educació d'Àfrica, Àsia i Europa.
 
Des d'UNICEF destinarem els fons a les iniciatives Escoles per a l'Àfrica i Escoles per a Àsia, que aconsegueixen que milers de nens d'aquestes regions rebin una educació de qualitat.
 

S'han beneficiat més d'11 milions d'infants

"Acabar amb el cercle de la pobresa dels infants, les seves famílies i comunitats comença per l'educació", explica el director executiu UNICEF, Anthony Lake.
 
Ja són més de 75 milions d'euros els que s'han pogut destinar a programes d'educació de Save the Children i UNICEF des que va començar la campanya Peluixos per a l'Educació l'any 2003, ajudant a millorar l'educació de més d'11 milions de nens i nenes en 46 països.
 
Des de l'equip d'UNICEF Comitè Espanyol volem agrair especialment a tots els empleats d'IKEA implicats en l'acció, a les blogueres que van assistir a l'esdeveniment de presentació de la campanya a Madrid i als milers de clients que generosament han adquirit algun d'aquests peluixos o llibres.