II Trobada d'Aliats Corporatius

El passat 18 d'octubre va tenir lloc la II Trobada d'Aliats Corporatius d'UNICEF a Espanya, amb l'assistència de més de 40 representants de 30 empreses i fundacions aliades i col·laboradores.

L'esdeveniment es va celebrar a la seu d'ING Direct, aliat internacional d'UNICEF a través del seu programa mundialChances For Children present en 53 països.

Paloma Escudero, Directora Executiva d'UNICEF, va iniciar la seva intervenció comunicant que els resultats de l'any 2011 llancen unes dades prometedores: més de 200 empreses col·laboradores amb aportacions que constitueixen el11% dels ingressos d'UNICEF Espanya. Un total de5 milions d'euros anuals que s'envien al terreny.

Les principals empreses i fundacions que col·laboren amb UNICEF Espanya van explicar a tots els assistents el valor i estructura de la seva aliança. ING *Direct va explicar que, a través de la seva campanya global Chances for children, converteixen l'educació en el centre de la seva acció social i a UNICEF en el seu aliat clau. Des de l'any 2005,600.000 nens s'han beneficiat d'aquesta iniciativa.Arboria Ausonia va explicar la seva aliança amb UNICEF per eradicar el tètanus neonatal a través de la seva campanya Junts per un naixement feliç, on els clients juguen un paper essencial. Per la seva banda, Ikea va explicar com involucra als seus empleats a través del nomenament d'Ambaixadors de Sostenibilitat de Ikea, que divulguen i sensibilitzen activament sobre la labor social i mediambiental de la companyia. Altres empreses com Orange o Fundació Banesto van posar de manifest el paper tan rellevant que juguen les empreses aliades a l'hora de recolzar a UNICEF en les emergències.

Com a iniciativa nova d'aquest any, l'aliança de Zinkia, a través del seu personatge Pocoyó, amb UNICEF. Gràcies al desenvolupament de materials educatius amb Pocoyó, es contribueix a la divulgació del drets de la infància entre els nens i les seves famílies. Finalment, Meliá Hotels International va explicar el lideratge que exerceix al costat d'UNICEF en un moviment de mobilització del sector turístic espanyol per involucrar-se de manera activa en la protecció de la infància, aconseguint l'adhesió de 14 empreses espanyoles, entre elles Orizonia, al Codi de Conducta ECPAT (contra l'explotació sexual infantil comercial).

Els representants d'UNICEF en el terreny expliquen el seu treball

Com a novetat d'aquest any, es va comptar amb la presència deRepresentants d'UNICEF en el terreny. Les seves emocionants històries van ser el millor exemple que la inversió de forma sostinguda en la protecció i desenvolupament de la infància pot trencar el cicle de la transmissió generacional de la pobresa i desencadenar una espiral de desenvolupament.Mª Jesús Conde, Representant d'UNICEF a República Dominicana, va emocionar a tots els assistents amb els detalls exhaustius sobre les activitats que implementa UNICEF a l'Hospital Musa de Sant Pere de Macorís.

Isabel Crowley, Representant d'UNICEF a Libèria, va explicar com s'estan “desenvolupant els plans per 2030, perquè Libèria pugui tirar endavant com un país d'ingressos mitjans i al mateix temps desenvolupant el pla per 5 anys on UNICEF continua amb el seu lideratge en sectors com l'educació i la salut”.Carmen Garrigós, Responsable d'Immunització a Afganistan, va explicar com en un país amb enormes reptes, UNICEF ha aconseguit grans assoliments en matèria d'immunització, facilitant l'accés de les vacunes a les dones i els nens.

Les paraules de Consuelo Crespo, Presidenta d'UNICEF Espanya, van posar el punt i final a aquesta jornada: “ trobades com a est posen de manifest el paper cada vegada més rellevant de les corporacions privades com a agents de canvi i desenvolupament, sent tots vosaltres para UNICEF aliats estratègics per aconseguir que tots els nens del món vegin complerts els seus Drets”.

Informe final de la trobada