'Atrapa un millón' s'uneix a "Cumpledías"

El programa d'Antena 3 Televisión Atrapa un millón s'uneix a UNICEF en la lluita contra la desnutrició infantil a través d'Cumpledías. Aquesta campanya posa el focus sobre la idea que la desnutrició col · loca els infants en una situació tan precària de supervivència que complir dies és un èxit i un repte alhora. La iniciativa té com a objectiu assegurar la supervivència infantil, que els infants facin anys i puguin desenvolupar plenament tot el seu potencial.

El conductor del programa, Carlos Sobera, i els concursants, Josema Yuste i Berta Collado, van fer crides a l'acció perquè els seguidors del programa se sumin a la campanyaCumpledías. Els dos concursants van obtenir 10.000 euros que es destinaran als programes d'UNICEF en l'àrea de supervivència infantil a tot el món. A més, els usuaris es van unir enviant un SMS amb la paraula UNICEF al 28028 i s'han obtingut 42.500 SMS. Qualsevol persona pot participar en la campanya a través del web, on es proposen accions de difusió i opcions de donació, o enviant un SMS amb la paraula UNICEF al 28028. Cada 1,20 euros donat equival a un dia de tractament per a un infant de la desnturición aguda greu (el tractament complet dura entre 4 i 6 setmanes).

LA IMPORTàNCIA DE LA LlUitA CONTRA LA DESNUTRICIÓ

Gairebé 20 milions d'infants menors de cinc anys pateixen desnutrició aguda greu, fet que els pot col · locar en risc de mort si no reben atenció. Aquest tipus de desnutrició es pot tractar amb llet o aliment terapèutic. A més, uns 180 milions de nens menors de cinc anys a tot el món pateixen desnutrició crònica. Si es produeix en les primeres etapes pot provocar un retard en el creixement de l'infant, i el dany físic i cognitiu que causa és irreversible. La desnutrició crònica es pot prevenir amb mesures senzilles com la lactància materna o la promoció d'hàbits d'higiene, entre d'altres.

ANTENA 3 i CUMPLEDÍAS

Antena 3 és un aliat d'UNICEF i aquest any s'ha bolcat en la lluita contra l'desnutrició infantil a través d'aquesta campanya. A més d'emetre l'espot de la campanya i incloure continguts relacionats amb la desnutrició, que es relaciona amb un terç de les morts infantils de menors de cinc anys, els programes estrella de la cadena faran crides i col · laboraran amb la captació de fons per aquesta causa . Aquest any Antena 3 va signar un acord de col · laboració per desenvolupar iniciatives enfocades a la infància i facilitar a la ciutadania arguments i eines de participació que contribueixin a millorar les condicions de vida de la infància més vulnerable i les seves famílies.