Trivial: pau i no-violència

  • Resoleu les preguntes relacionades amb la resolució de conflictes i la cultura de la no-violència.

  • Joc per a Batxillerat i FP.

 

 

Aquest joc inclou una sèrie de preguntes i respostes en format trivial, en què s'apel·larà a les bases d'una societat justa i igualitària, i es treballaran la detecció i el rebuig de prejudicis i actituds discriminatòries que impedeixen la creació d'una societat basada a la cultura de la pau i la no-violència. Una aposta per la gestió dels conflictes i per la responsabilitat social que tots tenim en aquest procés, intentant exposar la interdependència entre individus i societats, així com el paper de la democràcia i la participació ciutadana en la protecció i la promoció de la pau.

 

Drets de la infància relacionats:

 

  • Dret a la protecció davant de la violència.
  • Dret a la protecció a les guerres.
  • Dret a la vida, supervivència i desenvolupament.
  • Dret a l'educació.
  • Dret al joc.
  • Dret a mantenir les famílies unides.
  • Dret a la salut, aigua, alimentació i medi ambient.
 

Com s'hi juga?

 

És una versió simplificada del Trivial tradicional. En aquest cas, es prescindeix del tauler i només es fa una ronda de preguntes relacionades amb el tema de la pau i la no-violència, distribuïdes en diferents categories: espectacles, geografia, història, ciències, esports, i art i literatura.


Es juga una partida cooperativa, en què tot el grup classe participa en la resolució del qüestionari. També es poden formar diferents equips, de manera que competeixin els uns amb els altres. O, si es disposen dels recursos suficients (diversos dispositius), es poden formar diferents grups per fer una competició individual. En els casos en què s'opti per la competició, la missió és intentar resoldre el qüestionari tan ràpid com sigui possible, abans que els contrincants.


Al final del joc, es pot obrir un debat amb tota la classe per parlar dels continguts que han aparegut a les preguntes i les respostes:

  • Quins elements coneixen?
  • Quines idees i reflexions els provoquen?
  • Com ens podem inspirar en els exemples per assolir una millor educació per a la pau?

 

Els enllaços a pàgines d'informació addicionals ens poden donar continguts per ampliar tant els coneixements sobre el tema com el debat.


Conceptes clau:

Convivència, pau, art, cinema, cultura, esport, guerra, no-violència, pacifisme.

Adreçat a: Cicles formatius de serveis socioculturals i a la comunitat, Batxillerat.

Edita: UNICEF Espanya, desembre de 2023

Conceptualització i producció: Eduxarxa, SCCL

També disponible en:  CAS |

Disponible a Genially en:  CAS |   CAT |  EUS |  GAL |  VAL |  ENG

 

Descobreix més recursos interactius sobre pau i no-violència

Joc: Com se sent?

Joc: Com se sent?

Joc per aprendre a identificar emocions i construir entorns amigables a Educació Infantil

Joc: Com se sent?

Joc: Com se sent?

Joc per aprendre a identificar emocions i construir entorns amigables a Educació Infantil

Joc de l'oca: pau i no violència

Joc de l'oca: pau i no violència

Joc de l'oca per a educació primària que permet reflexionar sobre la pau i la no-violència.

Joc de l'oca: pau i no violència

Joc de l'oca: pau i no violència

Joc de l'oca per a educació primària que permet reflexionar sobre la pau i la no-violència.

Joc de l'oca: pau i no violència

Joc de l'oca: pau i no violència

Joc de l'oca per a educació primària que permet reflexionar sobre la pau i la no-violència.

Joc: Com se sent?

Joc: Com se sent?

Joc per aprendre a identificar emocions i construir entorns amigables a Educació Infantil

Joc de l'oca: pau i no violència

Joc de l'oca: pau i no violència

Joc de l'oca per a educació primària que permet reflexionar sobre la pau i la no-violència.

Joc: Com se sent?

Joc: Com se sent?

Joc per aprendre a identificar emocions i construir entorns amigables a Educació Infantil

Joc: Com se sent?

Joc: Com se sent?

Joc per aprendre a identificar emocions i construir entorns amigables a Educació Infantil

 

Aquests recursos educatius formen part d'un projecte finançat per MDSA2030/NextGenUE/PRTR - Ordre DSA/1110/2022, de 17 de novembre – Modernització Tercer Sector -Exp.77/22

U50 logo MDSA2030 NGEU 0
 

Som infància!

Activitat per celebrar el Dia Mundial de la Infància

Aquest 20 de novembre, Dia Mundial de la Infància, volem proposar una reflexió sobre què significa la infància i l'adolescència, què ens preocupa, què valorem més, què volem reivindicar des de les aules... Et sumes?

Més informació

Somos infancia
Somos infancia
Somos infancia