UNICEF fai un chamamento para a integración social dos nenos con minusvalidez en África

Hoxe conmemórase o Día do Neno Africano 2012 co lema: "Os Dereitos dos Nenos con Minusvalidez: o deber de protexer, respectar, promover e facer cumprir"

Un mozo de 17 anos, que perdeu a vista aos dez anos, fala en nome dos nenos africanos que viven con algunha minusvalidez cando di: "Pensei que era o fin do meu mundo, pero con estudos teño a esperanza de que vou ser útil á sociedade e non vivirei na rúa". Bai Kamara está inscrito no Centro de UNICEF para a Educación de Cegos e Deficientes Visuais da capital de Serra Leoa, Freetown, onde se está a traballar para crear unha versión en Braille da Acta dos Dereitos do Neno do país.

Millóns de nenos en África viven con algún tipo de minusvalidez. No Día do Neno Africano de 2012, UNICEF fai un chamamento ás familias, as comunidades e os gobernos de todo o continente para protexer os nenos con minusvalidez da discriminación, a violencia e o abandono, e que lles proporcionen acceso a todos os servizos que necesitan para crecer sans e poidan desenvolver o seu potencial. "Os nenos que viven con minusvalidez seguen sendo os máis excluídos de todos os grupos de nenos en África. Só unha pequena parte deles van á escola, e moitos menos reciben a educación axeitada que necesitan", dixo a Responsable da Unidade de Minusvalidez deUNICEF, Rosangela Berman Bieler. Segundo as estatísticas, entre o 5 e o 10 por cento dos nenos africanos ten algunha minusvalidez. Ademais de producirse por trastornos xenéticos e complicacións durante o parto, as causas principais son a poliomielite, o sarampelo, a meninxite e a malaria cerebral, así como a falta de atención sanitaria prenatal e neonatal e dunha dieta inadecuada que provoca un atraso no crecemento. Ata o momento, 25 dos 55 países que hai en África non ratificaron a Convención sobre os Dereitos das Persoas con Minusvalidez que establece que os nenos con minusvalidez deben ser protexidos contra toda forma de discriminación, e que deberían ter acceso á educación, saúde e protección. Ao asinar esta convención, os países comprométense a promover a igualdade de oportunidades para as persoas con minusvalidez.

O número de nenos minusválidos que vai á escola é, na maioría dos países, inferior ao resto de nenos. Segundo un informe realizado en 2011 porUNICEF en Madagascar, só o 11 por cento dos nenos con minusvalidez vai á escola primaria, sendo mesmo inferior o número de nenas. Case todos os nenos entrevistados recoñeceron ter sido ridiculizados por outros nenos. Debido a tal intimidación, así como a falta de prácticas integradoras, os nenos con minusvalidez son máis propensos a abandonar a escola que o resto de nenos. Ademais, o seu nivel de aprendizaxe é a miúdo inferior porque as escolas non están deseñadas para responder ás súas necesidades e os profesores a miúdo non están formados axeitadamente. Os nenos albinos están particularmente en risco de exclusión e mesmo son vítimas de ataques. Tanzania, o país cunha das maiores taxas de persoas albinas de todo o mundo, mantén nenos e adultos albinos en centros de protección especial para protexelos da violencia e mesmo de ser asasinados debido á crenza existente de que algunhas partes do seu corpo dan boa sorte e fortuna. "Animo á adopción de medidas lexislativas para mellorar o benestar socioeconómico dos nenos que viven con algunha minusvalidez, así como a posta en marcha de programas de protección e de rehabilitación", dixo Agnes Kabore Ouattara, Presidenta do Comité Africano de Expertos sobre os Dereitos e o Benestar do Neno. Un número importante de países africanos puxo en marcha leis específicas e políticas ou estratexias nacionais para responder ás necesidades dos nenos con minusvalideces. Non obstante, moitos países non levan a cabo programas de integración nin asignan recursos, aínda que se levan a cabo actividades destinadas a axudar os nenos con minusvalidez a alcanzar todo o seu potencial.  

Ruanda é un dos países que máis investiron en educación especializada destinada a nenos con minusvalideces. O número de nenos que se beneficia de educación especial aumentou de 632 no ano 2000 a preto de 17.000 en 2010. En Ghana, uns 6.900 estudantes asistían a escolas especiais en 2009/2010. En Guinea, a ONG Centro de Nimba, co apoio de UNICEF, organiza un curso de formación de tres anos de duración para case 90 nenos sobre comercio, ballet, punto, reparación de calzado, alfabetización e costura. O Ministerio de Educación de Lesotho estableceu unha Unidade de Educación Especial que apoia a integración de alumnos con necesidades educativas especiais nas escolas ordinarias, e organiza cursos de formación destinados a profesores.UNICEF está a apoiar o desenvolvemento de estratexias nacionais para a educación inclusiva en varios países africanos, que inclúe a formación de profesores e a creación de instalacións e material didáctico. Ademais disto, UNICEF realiza intervencións concretas dirixidas aos nenos con minusvalideces, como a distribución en Zimbawe de libros de texto en Braille para os nenos con minusvalidez visual. Con motivo do Día do Neno Africano, as oficinas de UNICEF en África, abrigo as de Benin, Guinea, Ghana, a República Democrática do Congo e Zimbawe, levan a cabo actividades e actos públicos para dar a coñecer a situación dos nenos con minusvalideces.

# # #

Nota para xornalistas

O Día do Neno Africano conmemora unha marcha que se produciu en 1976 enSoweto, Sudáfrica, na que miles de estudantes africanos saíron ás rúas para protestar pola mala calidade da súa educación e para esixir o seu dereito a recibir clases no seu propio idioma. Centos de nenos e nenas foron atacados e nas dúas semanas seguintes de protestas máis dun centenar de persoas morreron e máis dun millar resultaron feridas. Para honrar a memoria dos mortos e o valor de todos os que participaron na marcha, conmemórase o Día do Neno Africano cada 16 de xuño dende 1991, impulsado pola Organización da Unidade Africana. Este día tamén serve para chamar a atención sobre a situación na que se encontran os nenos africanos de hoxe.  

Más información:

Dailo Allí, Xefe de Prensa de UNICEF España + 34 609 160 051 / 91 378 95 55, [email protected]