Un de cada catro nenos en zonas de conflito non acode á escola
Preto de 24 millóns de nenos que viven en zonas de crises en 22 países afectados por conflitos non van á escola, segundo UNICEF.
A análise destaca que case un de
cada catro dos 109,2 millóns de nenos en idade de acudir á escola
primaria e secundaria inferior ?entre 6 e 15 anos? que viven en
zonas de conflito non están a recibir unha educación.
A maior proporción de nenos sen
escolarizar atópase en Sudán do Sur, onde máis da metade (51%) dos
nenos en idade de primaria e secundaria non ten acceso á educación.
En segundo lugar está Níxer, onde o 47% dos nenos non agarraches á
escola, seguido de Sudán (41%) e Afganistán (40%).
"Os nenos que viven en países
afectados por conflitos perderon os seus fogares, os seus
familiares, os seus amigos, a súa seguridade e a súa sensación de
normalidade. Agora, sen poder adquirir coñecementos como a
lectura e a escritura básicas, corren o risco de perder o seu
futuro e de non poder gozar a oportunidade de contribuír ás súas
economías e sociedades cando se convertan en persoas adultas", dixo
a xefa de educación de UNICEF, Jo Bourne.
Nos países afectados por
conflitos a recollida de datos sobre os nenos é extremadamente
difícil. Por iso poida que as cifras non estean a reflectir de
maneira adecuada a amplitude e profundidade do problema.
UNICEF teme que, se non se dá
prioridade á educación en situacións de emerxencia, unha xeración
de nenos que viven en conflito creza sen as habilidades necesarias
para contribuír nos seus países e economías, agravando a situación
xa desesperada de millóns de nenos e das súas familias. A educación
segue sendo un dos sectores menos financiados nos chamamentos
humanitarios. En Uganda, onde UNICEF está a proporcionar servizos
aos refuxiados de Sudán do Sur, o déficit de financiamento da
educación alcanza o 89%.
"A escola proporciona aos nenos
os coñecementos e habilidades que necesitan para reconstruír as
súas comunidades unha vez que o conflito terminase, e a curto prazo
ofrécelles a estabilidade e a estrutura necesarias para afrontar o
trauma que viviron. As escolas tamén poden protexer aos nenos
contra os traumas e os perigos físicos que lles rodean. Cando os
nenos non van á escola corren un maior risco de ser vítimas de
abuso, explotación e recrutamento en grupos armados", continuou Jo
Bourne.
Durante os episodios de
inestabilidade e violencia, as escolas convértense en algo máis que
un lugar de aprendizaxe. UNICEF traballa para crear contornas
seguras onde os nenos poidan aprender e xogar para recuperar a
normalidade nas súas vidas.
A pesar destes esforzos, as
restricións de seguridade e a escaseza de fondos están a afectar á
educación e á distribución de materiais de aprendizaxe en
situacións de conflito.
Para acceder a fotos:
ftp://video.unicef.es/FOTOSninosenconflicto
Usuario: Refcom
Contrasinal: uce442087