Un de cada catro nenos en zonas de conflito non acode á escola

Preto de 24 millóns de nenos que viven en zonas de crises en 22 países afectados por conflitos non van á escola, segundo UNICEF.

A análise destaca que case un de cada catro dos 109,2 millóns de nenos en idade de acudir á escola primaria e secundaria inferior ?entre 6 e 15 anos? que viven en zonas de conflito non están a recibir unha educación.
 
A maior proporción de nenos sen escolarizar atópase en Sudán do Sur, onde máis da metade (51%) dos nenos en idade de primaria e secundaria non ten acceso á educación. En segundo lugar está Níxer, onde o 47% dos nenos non agarraches á escola, seguido de Sudán (41%) e Afganistán (40%).
 
"Os nenos que viven en países afectados por conflitos perderon os seus fogares, os seus familiares, os seus amigos, a súa seguridade e a súa sensación de normalidade. Agora, sen  poder adquirir coñecementos como a lectura e a escritura básicas, corren o risco de perder o seu futuro e de non poder gozar a oportunidade de contribuír ás súas economías e sociedades cando se convertan en persoas adultas", dixo a xefa de educación de UNICEF, Jo Bourne.
 
Nos países afectados por conflitos a recollida de datos sobre os nenos é extremadamente difícil. Por iso poida que as cifras non estean a reflectir de maneira adecuada a amplitude e profundidade do problema.
 
UNICEF teme que, se non se dá prioridade á educación en situacións de emerxencia, unha xeración de nenos que viven en conflito creza sen as habilidades necesarias para contribuír nos seus países e economías, agravando a situación xa desesperada de millóns de nenos e das súas familias. A educación segue sendo un dos sectores menos financiados nos chamamentos humanitarios. En Uganda, onde UNICEF está a proporcionar servizos aos refuxiados de Sudán do Sur, o déficit de financiamento da educación alcanza o 89%.
 
"A escola proporciona aos nenos os coñecementos e habilidades que necesitan para reconstruír as súas comunidades unha vez que o conflito terminase, e a curto prazo ofrécelles a estabilidade e a estrutura necesarias para afrontar o trauma que viviron. As escolas tamén poden protexer aos nenos contra os traumas e os perigos físicos que lles rodean. Cando os nenos non van á escola corren un maior risco de ser vítimas de abuso, explotación e recrutamento en grupos armados", continuou Jo Bourne.
 
Durante os episodios de inestabilidade e violencia, as escolas convértense en algo máis que un lugar de aprendizaxe. UNICEF traballa para crear contornas seguras onde os nenos poidan aprender e xogar para recuperar a normalidade nas súas vidas.
 
A pesar destes esforzos, as restricións de seguridade e a escaseza de fondos están a afectar á educación e á distribución de materiais de aprendizaxe en situacións de conflito.

Para acceder a fotos:

ftp://video.unicef.es/FOTOSninosenconflicto

Usuario:        Refcom

Contrasinal:   uce442087

Más información:

Georgina Thompson, UNICEF Nova York, + 1 917 238 1559, [email protected]

Belén de Vicente, UNICEF España, 609 160 051 / 91 378 95 55, [email protected]