As taxas de escolarización aumentan pero 21 millóns de nenos están en risco de perder a oportunidade dunha educación en Oriente Medio e África do Norte

Máis recursos e novas políticas son necesarios para que os nenos vaian á escola

A pesar do impresionante progreso no aumento da matrícula escolar na última década, un de cada catro nenos e adolescentes novos (máis de 21 millóns) en Oriente Medio e África do Norte (MINERAL) están fóra da escola ou en risco de abandonala.

Segundo un informe conxunto de UNICEF e o Instituto de Estatística de UNESCO, a redución do 40% no número de nenos sen escolarizar na última década na rexión proporcionou esperanza e oportunidades para millóns de persoas. O informe é o resultado da Iniciativa Global polos Nenos Fora da Escola e é o máis completo ata a data sobre a equidade educativa na rexión.

Non obstante, o progreso desacelerouse recentemente debido a unha combinación de pobreza, discriminación, aprendizaxe de baixa calidade e conflitos.

"En momentos de cambio e confusión, esta rexión simplemente non pode permitirse o luxo de deixar que 21 millóns de nenos queden no camiño", dixo María Calivis, directora rexional de UNICEF MINERAL. "Estes nenos deben ter a oportunidade de adquirir as habilidades que necesitan a través da educación co fin de desempeñar o seu papel na transformación da rexión".

Os gobernos necesitan con urxencia aumentar a escala dos seus esforzos, di o informe, en particular para dar prioridade ás necesidades educativas das familias vulnerables e desfavorecidas. Necesítanse novas políticas para ampliar os programas de educación infantil, facer fronte ao abandono e á discriminación de xénero e axudar a que máis nenos en zonas de conflito teñan acceso á aprendizaxe.

"Necesitamos intervencións focalizadas para chegar ás familias desprazadas polo conflito, as nenas forzadas a quedarse na casa e os nenos obrigados a traballar", dixo Silvia Montoya, directora do Instituto de Estatística de UNESCO. "Este informe presenta os datos para identificar mellor estes nenos, as barreiras ás que se enfrontan e as políticas necesarias para chegar a eles".


Pola súa banda, os doadores deben comprometerse con máis fondos para pechar as brechas de desigualdade que manteñen tantos nenos fóra das aulas, argumenta o informe.

Segundo o informe, 12,3 millóns de nenos e adolescentes na rexión MINERAL están fóra da escola. Ademais, de acordo aos cálculos recentes, máis de seis millóns de nenos están en risco de abandonar a escola.

Outros tres millóns de nenos van á escola en Sirya e Iraq, onde o conflito destruíu gran parte do sistema educativo. A medida que a violencia se expande, millóns máis están en risco de converterse nunha "xeración perdida" privada dos coñecementos e habilidades necesarios para ser adultos exitosos.

Outros países da rexión están a experimentar conflitos armados ou disturbios políticos que impiden aos nenos a aprendizaxe.

O informe pon de relevo por que as nenas non están na escola e especialmente o risco que enfrontan de abandonar a escola debido a comportamentos sociais, o matrimonio infantil e a falta de profesorado feminino. En media, unha nena nesta rexión ten un 25% menos de probabilidades de estar na escola que un neno. Mentres tanto, entre os adolescentes, as altas taxas de deserción escolar son alimentadas polos pobres estándares na educación e a baixa calidade dos ámbitos escolares.

O informe chega nun momento crucial, xa que se incorpora aos esforzos da comunidade internacional na elaboración dos obxectivos de educación post-2015.

 

Para descargar os informes (rexional e de país): http://www.oosci-mena.org

Más información:

Juliette Touma, UNICEF MENA, +962-79-867-4628, [email protected]

Jad Merhi, UNESCO Beirut MENA, +961-76-867-462, [email protected]    

Belén de Vicente, UNICEF España, 91 378 95 55/609 16 00 51, [email protected]