Os adolescentes teñen o dobre de probabilidades de estar sen escolarizar que os nenos en idade de primaria

Un novo informe mostra por que seguir como ata agora non desembocará en educación primaria e secundaria universal

Ao redor de 63 millóns de adolescentes entre 12 e 15 anos están sendo privados do seu dereito á educación, segundo un novo informe conxunto do Instituto de Estatística da UNESCO e UNICEFSubsanar a promesa incumprida da educación para todos: Conclusións da iniciativa mundial polos nenos fóra da escola, lanzado hoxe durante o Foro Mundial sobre a Educación.

En todo o mundo, 1 de cada 5 adolescentes non asiste ao colexio, en comparación coa proporción dos nenos en idade de educación primaria, que é de 1 de cada 11. Polo tanto, os adolescentes teñen o dobre de probabilidades de estar sen escolarizar que os seus compañeiros máis novos. Este informe, financiado pola Alianza Global pola Educación, tamén mostra que, segundo os nenos se fan maiores, o risco de que nunca comecen o colexio ou de que o abandonen aumenta.

En total, 121 millóns de nenos e adolescentes nunca foron á escola ou abandonárona, a pesar da promesa da comunidade internacional de alcanzar unha Educación para Todos en 2015. Os datos mostran que apenas houbo progresos en reducir este número dende 2007. Os nenos que viven en zonas de conflito, os nenos traballadores e aqueles que sofren discriminación por etnia, xénero e minusvalidez son os máis afectados. Tamén hai unha preocupación crecente de que os avances conseguidos no acceso á educación se deteriorarán se non se produce un cambio esencial nas políticas e nos recursos.

"As estratexias que se seguiron ata agora, baseadas en máis profesores, máis clases e máis libros de texto, non son suficientes para chegar aos nenos máis desfavorecidos", dixo a directora xeral da UNESCOIrina Bokova. "Necesitamos intervencións específicas para chegar ás familias desprazadas polo conflito, as nenas obrigadas a quedar na casa, os
nenos con minusvalidez e os millóns que son obrigados a traballar. Pero estas políticas teñen un prezo. Este informe é unha chamada de atención para mobilizar os recursos necesarios para garantir unha educación básica para cada neno, dunha vez por todas,".

Nun momento no que se incrementa a presión para incluír a educación secundaria obrigatoria na axenda de desenvolvemento global post 2015, o informe mostra o camiño para romper as barreiras que impiden aos nenos asistir ao colexio. Se a tendencia actual continúa, 25 millóns de nenos - 15 millóns de nenas e 10 millóns de nenos - teñen probabilidades de non poñer nunca un pé dentro dunha aula.

"Para cumprir a promesa de educación universal para cada neno, necesitamos un compromiso global de investimento en tres áreas: conseguir que máis nenos asistan á escola primaria; contribuír a que máis nenos - especialmente nenas - continúen no colexio durante os cursos de secundaria; e mellorar a calidade da aprendizaxe que obteñen no colexio", dixo o director executivo de UNICEFAnthony Lake. "Non" debería existir "un debate sobre estas prioridades; temos que cumprir as tres porque o éxito de cada neno - e o impacto do investimento en educación - depende das tres".

As taxas de nenos sen escolarizar máis altas danse en Eritrea e Liberia, onde o 66 por cento e o 58 por cento dos nenos, respectivamente, non asisten á escola primaria. En moitos países, as taxas de exclusión son mesmo superiores para outros nenos, especialmente as nenas. En Paquistán, o 58 por cento das nenas adolescentes aproximadamente entre 12 e 15 anos están sen escolarizar, en comparación co 49 por cento dos nenos.

A pobreza é a maior barreira de acceso á educación, segundo o informe. En Nixeria, dous terzos dos nenos dos fogares máis pobres están sen escolarizar e case o 90 por cento deles probablemente nunca matricúlense. Pola contra, só o 5% dos nenos máis ricos están sen escolarizar e a maioría deles matricularanse nalgún momento (ver a infografía interactiva).

UNESCO e UNICEF cren que as novas políticas se centrarán especificamente nos nenos máis marxinados, como parte do maior esforzo por mellorar o acceso e a calidade da educación. Para isto, os gobernos necesitan información sólida sobre quen é estes nenos, onde viven, se asistiron algunha vez ao colexio e se teñen probabilidades de facelo no futuro. Pero moitos destes nenos permanecen na sombra segundo os sistemas de recollida de datos. Os nenos con minusvalidez encóntranse entre os máis invisibles - xa que non existen datos nos que se poida confiar - e está a ser revisado nas respostas nacionais fronte aos nenos sen escolarizar.

O informe chama á acción para investir en mellores sistemas de datos e demostra que, aínda que chegar aos máis desfavorecidos sexa máis custoso, os beneficios serán maiores. Mellores estatísticas e ferramentas innovadoras poden guiar gobernos e doadores a distribuír os fondos en educación de xeito máis efectiva e eficiente.

********

A iniciativa dos nenos sen escolarizar

A iniciativa dos nenos sen escolarizar - unha alianza entre UNICEF e o Instituto de Estatística da UNESCO - traballa en máis de 50 países para identificar os nenos sen escolarizar, atallar as barreiras que os exclúen da educación e desenvolver innovadoras políticas para mantelos en clase e aprendendo.

A iniciativa dos nenos sen escolarizar inclúe 'Comprender o Traballo Infantil', un proxecto da OITUNICEF e
o Banco Mundial, e conta co apoio da Alianza Global para a Educación.

Somérxete nos datos

Visita a infografía interactiva para comprender mellor quen é os nenos sen escolarizar e por que http://on.unesco.org/oosci-global

Sobre o Instituto de Estadística da UNESCO

O Instituto de Estatística da UNESCO construíu a base de datos máis completa do mundo, que é a fonte de información oficial sobre a que se basea o seguimento de 'Educación para Todos' e os Obxectivos de Desenvolvemento do Milenio que teñen que ver con educación. Están dispoñibles datos de máis de 200 países en http://www.uis.unesco.org.

Acerca de UNICEF

UNICEF promove os dereitos e o benestar de todos os nenos e nenas en todo o que facemos. Xunto aos nosos aliados, traballamos en 190 países e territorios para transformar este compromiso en accións prácticas, centrando especialmente os nosos esforzos en chegar aos nenos máis vulnerables e excluídos para o beneficio de todos os nenos, en todas as partes. Para máis información: http://www.unicef.es/

Síguenos en Twitter e Facebook

Más información:

Para máis información

Amy Otchet, UNESCO Institute for Statistics, Tel +1 514 402 7836, [email protected]

Elissa Jobson, UNICEF, Tel: +1 917 340 3017, [email protected]

Belén de Vicente, UNICEF España, Tel: 609 160 051 / 91 378 95 55, comunicació[email protected]