Os adolescentes teñen o dobre de probabilidades de estar sen escolarizar que os nenos en idade de primaria
Un novo informe mostra por que seguir como ata agora non desembocará en educación primaria e secundaria universalAo redor de 63 millóns de adolescentes entre 12 e 15 anos están sendo privados do seu dereito á educación, segundo un novo informe conxunto do Instituto de Estatística da UNESCO e UNICEF, Subsanar a promesa incumprida da educación para todos: Conclusións da iniciativa mundial polos nenos fóra da escola, lanzado hoxe durante o Foro Mundial sobre a Educación.
En todo o mundo, 1 de cada 5 adolescentes non asiste ao colexio, en
comparación coa proporción dos nenos en idade de educación
primaria, que é de 1 de cada 11. Polo tanto, os adolescentes teñen
o dobre de probabilidades de estar sen escolarizar que os seus
compañeiros máis novos. Este informe, financiado pola Alianza
Global pola Educación, tamén mostra que, segundo os nenos se fan
maiores, o risco de que nunca comecen o colexio ou de que o
abandonen aumenta.
En total, 121 millóns de nenos e adolescentes nunca foron á escola
ou abandonárona, a pesar da promesa da comunidade internacional de
alcanzar unha Educación para Todos en
2015. Os datos mostran que apenas houbo progresos en reducir este
número dende 2007. Os nenos que viven en zonas de conflito, os
nenos traballadores e aqueles que sofren discriminación por etnia,
xénero e minusvalidez son os máis afectados. Tamén hai unha
preocupación crecente de que os avances conseguidos no acceso á
educación se deteriorarán se non se produce un cambio esencial nas
políticas e nos recursos.
"As estratexias que se seguiron ata agora, baseadas en máis
profesores, máis clases e máis libros de texto, non son suficientes
para chegar aos nenos máis desfavorecidos", dixo a directora xeral
da UNESCO, Irina
Bokova.
"Necesitamos intervencións específicas para chegar ás familias
desprazadas polo conflito, as nenas obrigadas a quedar na casa,
os nenos con minusvalidez e os millóns que son obrigados a traballar.
Pero estas políticas teñen un prezo. Este informe é unha chamada de
atención para mobilizar os recursos necesarios para garantir unha
educación básica para cada neno, dunha vez por
todas,".
Nun momento no que se incrementa a presión para incluír a educación
secundaria obrigatoria na axenda de desenvolvemento global post
2015, o informe mostra o camiño para romper as barreiras que
impiden aos nenos asistir ao colexio. Se a tendencia actual
continúa, 25 millóns de nenos - 15 millóns de nenas e 10 millóns de
nenos - teñen probabilidades de non poñer nunca un pé dentro dunha
aula.
"Para cumprir a promesa de educación universal para cada neno,
necesitamos un compromiso global de investimento en tres áreas:
conseguir que máis nenos asistan á escola primaria; contribuír a
que máis nenos - especialmente nenas - continúen no colexio durante
os cursos de secundaria; e mellorar a calidade da aprendizaxe que
obteñen no colexio", dixo o director executivo
de UNICEF, Anthony
Lake.
"Non" debería existir "un debate sobre estas prioridades; temos que
cumprir as tres porque o éxito de cada neno
- e o impacto do investimento en educación - depende das
tres".
As taxas de nenos sen escolarizar máis altas danse en Eritrea e
Liberia, onde o 66 por cento e o 58 por cento dos nenos,
respectivamente, non asisten á escola primaria. En moitos países,
as taxas de exclusión son mesmo superiores para outros nenos,
especialmente as nenas. En Paquistán, o 58 por cento das nenas
adolescentes aproximadamente entre 12 e 15 anos están sen
escolarizar, en comparación co 49 por cento dos
nenos.
A pobreza é a maior barreira de acceso á educación, segundo o
informe. En Nixeria, dous terzos dos nenos dos fogares máis pobres
están sen escolarizar e case o 90 por cento deles probablemente
nunca matricúlense. Pola contra, só o 5% dos nenos máis ricos están
sen escolarizar e a maioría deles matricularanse nalgún momento
(ver a infografía interactiva).
UNESCO e UNICEF cren
que as novas políticas se centrarán especificamente nos nenos máis
marxinados, como parte do maior esforzo por mellorar o acceso e a
calidade da educación. Para isto, os gobernos necesitan información
sólida sobre quen é estes nenos, onde viven, se asistiron algunha
vez ao colexio e se teñen probabilidades de facelo no futuro. Pero
moitos destes nenos permanecen na sombra segundo os sistemas de
recollida de datos. Os nenos con minusvalidez encóntranse entre os
máis invisibles - xa que non existen datos nos que se poida confiar
- e está a ser revisado nas respostas nacionais fronte aos nenos
sen escolarizar.
O informe chama á acción para investir en mellores sistemas de
datos e demostra que, aínda que chegar aos máis desfavorecidos sexa
máis custoso, os beneficios serán maiores. Mellores estatísticas e
ferramentas innovadoras poden guiar gobernos e doadores a
distribuír os fondos en educación de xeito máis efectiva e
eficiente.
********
A iniciativa dos nenos sen escolarizar
A iniciativa dos nenos sen escolarizar - unha alianza
entre UNICEF e
o Instituto de Estatística da UNESCO -
traballa en máis de 50 países para identificar os nenos sen
escolarizar, atallar as barreiras que os exclúen da educación e
desenvolver innovadoras políticas para mantelos en clase e
aprendendo.
A iniciativa dos nenos sen escolarizar inclúe 'Comprender o
Traballo Infantil', un proxecto da OIT, UNICEF eo Banco Mundial, e conta co apoio da Alianza Global para a
Educación.
Somérxete nos datos
Visita a infografía interactiva para comprender mellor quen é os nenos sen escolarizar e por que http://on.unesco.org/oosci-global
Sobre o Instituto de Estadística da UNESCO
O Instituto de Estatística da UNESCO construíu a base de datos máis completa do mundo, que é a fonte de información oficial sobre a que se basea o seguimento de 'Educación para Todos' e os Obxectivos de Desenvolvemento do Milenio que teñen que ver con educación. Están dispoñibles datos de máis de 200 países en http://www.uis.unesco.org.
Acerca de UNICEF
UNICEF promove os dereitos e o benestar de todos os nenos e nenas en todo o que facemos. Xunto aos nosos aliados, traballamos en 190 países e territorios para transformar este compromiso en accións prácticas, centrando especialmente os nosos esforzos en chegar aos nenos máis vulnerables e excluídos para o beneficio de todos os nenos, en todas as partes. Para máis información: http://www.unicef.es/