O Embaixador de Boa Vontade de UNICEF, Orlando Bloom, visita a zona afectada polo conflito en Ucraína para resaltar a importancia da educación en emerxencias

Un novo informe revela que unha cuarta parte dos nenos de todo o mundo en idade escolar vive en países afectados por unha crise

O Embaixador de Boa Vontade de UNICEF, Orlando Bloom, viaxou á zona afectada polo conflito no leste de Ucraína para concienciar sobre a falta de acceso á educación que sofren os nenos que viven en situacións de emerxencia.

Bloom visitou aulas danadas polas bombas a só tres quilómetros da primeira liña do conflito, que estalou hai máis de dous anos. Aproximadamente 580.000 nenos teñen necesidade urxente de axuda e máis de 230.000 deberon fuxir dos seus fogares. Ao redor dunha de cada cinco escolas e garderías da rexión sufriu danos ou foi destruída, e ao redor de 300.000 nenos teñen necesidade inmediata de asistencia para continuar a súa educación.
 
A viaxe coincidiu coa aparición de novos datos que mostran que case unha cuarta parte dos nenos en idade escolar de todo o mundo ?462 millóns? vive na actualidade en países afectados por unha crise.
 
"Coñecín a nenos como Liana, de 11 anos, que estiveron escondidos no soto da súa escola durante case dúas semanas, en condicións de frío extremo, sen luz nin calefacción, mentres os bombardeos destruían as aulas que estaban encima deles", dixo Orlando Bloom, cuxo primeira viaxe para observar o labor de UNICEF produciuse en 2007. "Agora, despois de sobrevivir a algunhas das máis aterradoras experiencias que lle poden ocorrer a un na vida, todos queren regresar á seguridade e a rutina da escola e facer plans para o seu futuro".
 
A Proposta A Educación non pode esperar, escrita polo Instituto de Desenvolvemento de Ultramar por encargo de diversos aliados, entre eles UNICEF, revela que case un de cada seis nenos (75 millóns) que viven en países afectados por unha crise, e que teñen idade de acudir á escola (desde os 3 aos 18 anos), necesitan con urxencia apoio educativo. Con todo, en media, só o 2% dos chamamentos humanitarios mundiais dedícase á educación.
 
No primeiro Cume Humanitario, que se celebrará en Istambul en menos de tres semanas, presentarase un novo fondo innovador -A educación non pode esperar- para proporcionar educación a todos os nenos que a necesiten. A intención do programa é obter preto de 4.000 millóns de dólares para chegar a 13,6 millóns de nenos en situacións de emerxencia nos próximos 5 anos que necesitan educación, e alcanzar os 75 millóns en 2030.
 
"A educación cambia vidas nas situacións de emerxencia", dixo Josephine Bourne, xefa mundial de educación de UNICEF. "Ir á escola protexe aos nenos de abusos como a trata e o recrutamento en grupos armados e é un investimento vital no futuro dos nenos e das súas comunidades. É tempo de que a comunidade internacional dea prioridade á educación como unha parte esencial da resposta humanitaria básica, xunto coa auga, os alimentos e a vivenda".
 
Tanto no leste de Ucraína como noutras situacións de emerxencia de todo o mundo, UNICEF está a traballar contrarreloxo para lograr que os nenos regresen á escola para mantelos seguros e garantir o seu futuro. Ata agora, UNICEF apoiou a reparación e rehabilitación de 57 escolas no leste de Ucraína e forneceu por centos de miles de nenos materiais esenciais como libros, pupitres e lapis, así como apoio psicolóxico e clases de recuperación. UNICEF tamén chegou a case 280.000 nenos con información sobre os riscos das minas terrestres e as municións sen detonar, que axexan ás poboacións das comunidades próximas á fronte de batalla.
 
"Para demasiados nenos no leste de Ucraína, simplemente camiñar á escola podería acabar coas súas vidas ou dar lugar a lesións que lles afectarán o resto das súas vidas", dixo Giovanna Barberis, representante de UNICEF en Ucraína. "Desde o comezo da crise atopamos e eliminamos máis de 55.000 minas terrestres, bombas e outros artefactos sen detonar, e sabemos que isto é só a punta do iceberg. O noso obxectivo é asegurar que todos os nenos poidan chegar a clase, estudar e xogar de maneira segura".
 
Durante ou seu tempo non leste de Ucraína, Bloom tamén se reuniu con escolares que reciben asesoramento de psicólogos con apoio de UNICEF, para axudarlles a recuperarse dás súas experiencias traumáticas durante ou conflito.
"A educación proporciona aos nenos no leste de Ucraína os elementos básicos para reconstruír as súas vidas nun ambiente seguro e de apoio", dixo Bloom. "Todos os nenos en situacións de emerxencia humanitaria merecen unha oportunidade xusta para gozar dun futuro brillante".
 
En todo o mundo, máis de 37 millóns de nenos en idade de primaria e secundaria non van á escola, e os establecementos educativos están continuamente obrigados a pechar como consecuencia dos conflitos e os desastres naturais, aumentando os riscos doutros millóns. En Siria, máis de 6.000 escolas quedaron inutilizables debido a que foron atacadas, ocupadas polos militares ou porque se empregan como refuxio de emerxencia. No nordés de Nixeria e Camerún, máis de 1.800 escolas pecharon debido á crise, e en República Centroafricana, un país afectado polo conflito, unha cuarta parte das escolas non están a funcionar.
 

Notas para a redacción:

Acerca da educación non pode esperar - un fondo para a educación en situacións de emerxencia

A educación non pode esperar - un fondo para a educación en situacións de emerxencia vai ser presentado por diversos aliados, entre eles UNICEF, o Enviado de Nacións Unidas para a Educación, varios gobernos nacionais,  ACNUR e a Alianza Mundial para a Educación. Está concibida para procurar fondos de países, rexións e a nivel mundial, nun intento por ofrecer educación aos nenos que a necesitan urxentemente en situacións de emerxencia. A proposta A educación non pode esperar foi escrita polo Instituto de Desenvolvemento de Ultramar (ODI). O informe foi encargado por UNICEF, Noruega, Reino Unido e Estados Unidos tras o Cume de Oslo sobre a Educación para o Desenvolvemento. O informe beneficiouse do apoio técnico e de consulta dunha ampla gama de organizacións e profesionais, baixo a supervisión do Director Executivo de UNICEF, Anthony Lake, Julia Gillard, Presidenta da Xunta Directiva da Asociación Mundial para a Educación, e o Enviado Especial de Nacións Unidas para a Educación Mundial, Gordon Brown. 

Más información:

Belén de Vicente

UNICEF España, Tel: 609 160 051 / 91 378 95 55

E-mail: [email protected]