O Embaixador de Boa Vontade de UNICEF, Orlando Bloom, visita a zona afectada polo conflito en Ucraína para resaltar a importancia da educación en emerxencias
Un novo informe revela que unha cuarta parte dos nenos de todo o mundo en idade escolar vive en países afectados por unha crise
O Embaixador de Boa Vontade de UNICEF, Orlando Bloom, viaxou á zona afectada polo conflito no leste de Ucraína para concienciar sobre a falta de acceso á educación que sofren os nenos que viven en situacións de emerxencia.
Bloom visitou aulas danadas polas
bombas a só tres quilómetros da primeira liña do conflito, que
estalou hai máis de dous anos. Aproximadamente 580.000 nenos teñen
necesidade urxente de axuda e máis de 230.000 deberon fuxir dos
seus fogares. Ao redor dunha de cada cinco escolas e garderías da
rexión sufriu danos ou foi destruída, e ao redor de 300.000 nenos
teñen necesidade inmediata de asistencia para continuar a súa
educación.
A viaxe coincidiu coa aparición
de novos datos que mostran que case unha cuarta parte dos nenos en
idade escolar de todo o mundo ?462 millóns? vive na actualidade en
países afectados por unha crise.
"Coñecín a nenos como Liana, de
11 anos, que estiveron escondidos no soto da súa escola durante
case dúas semanas, en condicións de frío extremo, sen luz nin
calefacción, mentres os bombardeos destruían as aulas que estaban
encima deles", dixo Orlando Bloom, cuxo primeira viaxe para
observar o labor de UNICEF produciuse en 2007. "Agora, despois de
sobrevivir a algunhas das máis aterradoras experiencias que lle
poden ocorrer a un na vida, todos queren regresar á seguridade e a
rutina da escola e facer plans para o seu futuro".
A Proposta A Educación non
pode esperar, escrita polo Instituto de Desenvolvemento de
Ultramar por encargo de diversos aliados, entre eles UNICEF, revela
que case un de cada seis nenos (75 millóns) que viven en países
afectados por unha crise, e que teñen idade de acudir á escola
(desde os 3 aos 18 anos), necesitan con urxencia apoio educativo.
Con todo, en media, só o 2% dos chamamentos humanitarios mundiais
dedícase á educación.
No primeiro Cume Humanitario, que
se celebrará en Istambul en menos de tres semanas, presentarase un
novo fondo innovador -A educación non pode esperar- para
proporcionar educación a todos os nenos que a necesiten. A
intención do programa é obter preto de 4.000 millóns de dólares
para chegar a 13,6 millóns de nenos en situacións de emerxencia nos
próximos 5 anos que necesitan educación, e alcanzar os 75 millóns
en 2030.
"A educación cambia vidas nas
situacións de emerxencia", dixo Josephine Bourne, xefa mundial de
educación de UNICEF. "Ir á escola protexe aos nenos de abusos como
a trata e o recrutamento en grupos armados e é un investimento
vital no futuro dos nenos e das súas comunidades. É tempo de que a
comunidade internacional dea prioridade á educación como unha parte
esencial da resposta humanitaria básica, xunto coa auga, os
alimentos e a vivenda".
Tanto no leste de Ucraína como
noutras situacións de emerxencia de todo o mundo, UNICEF está a
traballar contrarreloxo para lograr que os nenos regresen á escola
para mantelos seguros e garantir o seu futuro. Ata agora, UNICEF
apoiou a reparación e rehabilitación de 57 escolas no leste de
Ucraína e forneceu por centos de miles de nenos materiais esenciais
como libros, pupitres e lapis, así como apoio psicolóxico e clases
de recuperación. UNICEF tamén chegou a case 280.000 nenos con
información sobre os riscos das minas terrestres e as municións sen
detonar, que axexan ás poboacións das comunidades próximas á fronte
de batalla.
"Para demasiados nenos no leste
de Ucraína, simplemente camiñar á escola podería acabar coas súas
vidas ou dar lugar a lesións que lles afectarán o resto das súas
vidas", dixo Giovanna Barberis, representante de UNICEF en Ucraína.
"Desde o comezo da crise atopamos e eliminamos máis de 55.000 minas
terrestres, bombas e outros artefactos sen detonar, e sabemos que
isto é só a punta do iceberg. O noso obxectivo é asegurar que todos
os nenos poidan chegar a clase, estudar e xogar de maneira
segura".
Durante ou seu tempo non leste de Ucraína, Bloom tamén se
reuniu con escolares que reciben asesoramento de psicólogos con
apoio de UNICEF, para axudarlles a recuperarse dás súas
experiencias traumáticas durante ou conflito.
"A educación proporciona aos nenos no leste de Ucraína os
elementos básicos para reconstruír as súas vidas nun ambiente
seguro e de apoio", dixo Bloom. "Todos os nenos en situacións de
emerxencia humanitaria merecen unha oportunidade xusta para gozar
dun futuro brillante".
En todo o mundo, máis de 37 millóns de nenos en idade de
primaria e secundaria non van á escola, e os establecementos
educativos están continuamente obrigados a pechar como consecuencia
dos conflitos e os desastres naturais, aumentando os riscos doutros
millóns. En Siria, máis de 6.000 escolas quedaron inutilizables
debido a que foron atacadas, ocupadas polos militares ou porque se
empregan como refuxio de emerxencia. No nordés de Nixeria e
Camerún, máis de 1.800 escolas pecharon debido á crise, e en
República Centroafricana, un país afectado polo conflito, unha
cuarta parte das escolas non están a funcionar.
Notas para a redacción:
Acerca da educación non pode esperar - un fondo para a
educación en situacións de emerxencia
A educación non pode esperar - un
fondo para a educación en situacións de emerxencia vai ser
presentado por diversos aliados, entre eles UNICEF, o Enviado de
Nacións Unidas para a Educación, varios gobernos nacionais,
ACNUR e a Alianza Mundial para a Educación. Está concibida
para procurar fondos de países, rexións e a nivel mundial, nun
intento por ofrecer educación aos nenos que a necesitan
urxentemente en situacións de emerxencia. A proposta A educación
non pode esperar foi escrita polo Instituto de Desenvolvemento de
Ultramar (ODI). O informe foi encargado por UNICEF, Noruega, Reino
Unido e Estados Unidos tras o Cume de Oslo sobre a Educación para o
Desenvolvemento. O informe beneficiouse do apoio técnico e de
consulta dunha ampla gama de organizacións e profesionais, baixo a
supervisión do Director Executivo de UNICEF, Anthony Lake, Julia
Gillard, Presidenta da Xunta Directiva da Asociación Mundial para a
Educación, e o Enviado Especial de Nacións Unidas para a Educación
Mundial, Gordon Brown.
Más información:
Belén de Vicente
UNICEF España, Tel: 609 160 051 / 91 378 95 55
E-mail: [email protected]