Suport a una educació de qualitat a Kenya

Kenya ha assolit grans progressos en el camp de l’educació. La matriculació escolar primària ha passat de 5,9 milions de nens en 2003 a 8,6 milions, segons dades del ministeri del país. UNICEF vol reforçar aquest suport amb la implementació del manual sobre el concepte d’Escola Amiga de la Infància, que es va llançar recentment.

Aquest manual, desenvolupat per experts d’educació, amb el suport d’UNICEF, serà la base de les millores clau que s’introduiran en la qualitat de l’ensenyament i l’aprenentatge a Kenya. Amb aquest es proporcionen pautes als professors per entendre aquest model de manera efectiva.

Una escola integral per al desenvolupament de la infància

En el marc d’aquest concepte, les escoles no només han de complir amb l’obligació de garantir el dret de tots els nens a tenir una educació bàsica, sinó també són un espai a través del qual se les ensenyi les competències necessàries perquè puguin enfrontar-se als reptes del nou segle.

A més, les escoles han de garantir la salut i el benestar dels nens, i ser espais protectors i segurs, on els nens puguin aprendre, lliures de violència i abusos.

L’Escola Amiga de la Infància també té cura dels professors, i els motiva contínuament durant l’exercici de la seva professió; i mobilitza el suport comunitari a l’educació.

Una Escola Amiga de la Infància assegura el dret dels nens a gaudir d’un ambient segur, estable, en el qual es puguin desenvolupar.

El Ministre d’Educació de Kenya, Sam Ongeri, que estigué present a la presentació del manual, al costat de la representant d’UNICEF a Kenya, Olivia Yambi, animà les comunitats a donar suport a les escoles amb l’objectiu de brindar una educació de qualitat a tots els nens. "Hem d’abordar totes les facetes de la vida d’un nen.  Hem de tenir cura del desenvolupament psicomotor, el desenvolupament físic i l’ambient de socialització del nen", va emfatitzar.

Una escola sense desigualtats

Per la seva banda, la representant d’UNICEF va subratllar que les Escoles Amigues de la Infància s’administren d’una manera que assegura el desenvolupament integral dels nens i aborden factors com l’equitat, i l’accés i la qualitat de l’educació.

"El concepte d’Escola Amiga de la Infància va dirigit a reduir les desigualtats en educació.  Defineix el rol de l’escola per arribar a tots els nens i diversificar els processos d’ensenyament d’una manera que permeti als nens, independentment del seu origen, aprendre en tot el seu potencial”, va dir ella.

Amb el llançament del manual, el concepte d’Escola Amiga de la Infància, que s’havia implementat en alguns col·legis, ara es posarà en marxa a tot el país.