UNICEF España presenta medidas para que as empresas contribúan á protección dos nenos

UNICEF Comité Español presentou hoxe nun acto presidido pola súa Maxestade a Raiña, presidenta de honra da organización, ante máis de 150 representantes de diferentes compañías e organizacións empresariais, un novo marco de traballo denominado Dereitos do neno e Principios Empresariais co que se pretende introducir a perspectiva dos dereitos dos nenos na responsabilidade social corporativa.

Ademais, neste acto celebrado no Auditorio Rafael del Pino, déronse a coñecer ferramentas concretas dirixidas ás empresas que desexen reflexionar sobre o impacto do seu labor nos nenos para que poidan modificar as súas políticas e procesos de forma que apliquen medidas concretas orientadas á protección dos dereitos e do benestar da infancia. Esta é a primeira vez que se establecen directrices simples e universais que axudan ás empresas a previr os impactos negativos sobre os nenos, así como a promover os impactos positivos sobre a infancia no lugar de traballo, no mercado e no ámbito e a comunidade. Para iso, estes principios empresariais -elaborados porUNICEF, Pacto Mundial de Nacións Unidas e Save the Children-baséanse na Convención sobre os Dereitos do Neno de 1989, que recolle os dereitos básicos de todos os nenos e nenas do mundo, como o dereito á supervivencia, ao pleno desenvolvemento, á protección contra a violencia, os abusos e a explotación e á participación significativa na vida familiar, cultural e social.Gonzalo de Benito Secades, secretario de Estado de Asuntos Exteriores, reflexionou na súa intervención sobre a incorporación dos dereitos da infancia como tema prioritario no novo Plan Nacional de Empresa e Dereitos Humanos. Consciente de que esta non é unha tarefa doada para as empresas, sinalou que "o Ministerio, a través das nosas representacións no exterior, está a dedicar un esforzo especial para informar, sensibilizar e asesorar ás nosas empresas para que vaian poñendo en práctica as mellores prácticas locais e internacionais nesta materia. " Ademais indicou que "é necesario que mandemos unha mensaxe clara: a competitividade das nosas empresas e os dereitos humanos non son dous camiños entre os que se deba elixir. Podemos e debemos ter ambos" os dous.
 
Pola súa banda, a presidenta de UNICEF Comité Español, Consuelo Crespo, animou os asistentes a formar parte desta iniciativa para garantir os dereitos fundamentais dos nenos e contribuír a sentar as bases dun futuro mellor para todos. "Agora, nun momento no que a crise, non só económica, senón tamén moral, nos obriga a reflexionar sobre os erros e acertos do pasado, a analizar as leccións aprendidas e a repensar os valores que inspiran o noso desenvolvemento social e económico, é o mellor momento de facelo sinalou Crespo. Posteriormente, tomou a palabra o ex vicepresidente do Comité dos Dereitos do Neno de Nacións Unidas, Marta Maurás, para reflexionar sobre a crecente relación entre o sector empresarial e os dereitos do neno nun mundo globalizado, así como sobre o papel de liderado que as empresas poden e deben xogar na protección da infancia. Non se remata no traballo infantil a influencia e o impacto da actividade empresarial sobre a infancia. Nenos, nenas e adolescentes son tamén consumidores, son membros das familias dos traballadores e traballadoras das empresas, pertencen ás comunidades locais onde operan as empresas e son futuros traballadores e mesmo empresarios" subliñou Maurás. Neste sentido, Andrés Conde, director de Campañas, Alianzas Corporativas eRSC de UNICEF Comité Español, deu a coñecer as guías desenvolvidas por UNICEF para axudar ás empresas a identificar as accións que poden levar a cabo para previr os impactos negativos sobre os nenos e promover os dereitos da infancia na súa actividade directa, a súa cadea loxística e as comunidades en que inflúen.
 
"Traballo infantil, explotación sexual, falta de acceso a servizos básicos ou enfermidades relacionadas coa degradación do medio. Os nenos sofren de xeito máis severo os efectos negativos da actividade empresarial, efectos que poden ser graves, duradeiros e, mesmo, irreversibles para eles" resaltou Conde. Finalmente, Carmelo Angulo, diplomático e membro do Padroado de UNICEF Comité Español, moderou un debate no que representantes de tres empresas reflexionaron acerca da incorporación dos dereitos da infancia nas estratexias de Responsabilidade Social Corporativa. A mesa redonda, titulada Na práctica, como se converte a protección da infancia nun compromiso estratéxico?, contou coas achegas deCarina Szpilka, directora xeral deING Direct España; Belén Frau, directora xeral de IKEA Ibérica e deJosé María Sanz-Magallón, Director Global de Patrocinio e Relacións Institucionais de Telefónica S.A. "A responsabilidade da nosa organización coa sociedade empeza na infancia e existe a necesidade no mundo actual de concienciarse da importancia de fomentar a educación financeira na infancia e da educación no emprendimiento para os nosos nenos, e os nosos mozos" sinalou Szpilka. Por iso, "como empresa temos que ser conscientes da importancia de definir ferramentas, sistemas e códigos que nos permitan garantir o cumprimento dos dereitos humanos e en especial o dos nenos. E non só ter as ferramentas senón traballar polo seu cumprimento" engadiuFrau durante o debate.


"Dende o sector TIC estamos a traballar activamente hai máis dunha década para fomentar os dereitos do neno como parte da nosa estratexia. Froito diso impulsamos a plataforma para previr o traballo infantil 'AquíEstou e Actúo", dixo Sanz-Magallón, quen invitou as empresas a coñecer e usar esta ferramenta.
Para máis información sobre Dereitos do Neno e Principios Empresariais:

http://www.unicef.es/cooperacion-internacional/empresas/rsc
   

Más información:

Dailo Allí

Xefe de Prensa de UNICEF España

Tel: 609 160 051

[email protected]