UNICEF España presenta medidas para que as empresas contribúan á protección dos nenos
UNICEF Comité Español presentou hoxe nun acto presidido pola súa Maxestade a Raiña, presidenta de honra da organización, ante máis de 150 representantes de diferentes compañías e organizacións empresariais, un novo marco de traballo denominado Dereitos do neno e Principios Empresariais co que se pretende introducir a perspectiva dos dereitos dos nenos na responsabilidade social corporativa.
Ademais, neste acto celebrado no Auditorio Rafael del Pino, déronse a coñecer ferramentas
concretas dirixidas ás empresas que desexen reflexionar sobre o
impacto do seu labor nos nenos para que poidan modificar as súas
políticas e procesos de forma que apliquen medidas concretas
orientadas á protección dos dereitos e do benestar da infancia.
Esta é a primeira vez que se establecen directrices simples e
universais que axudan ás empresas a previr os impactos negativos
sobre os nenos, así como a promover os impactos positivos sobre a
infancia no lugar de traballo, no mercado e no ámbito e a
comunidade.
Para iso, estes principios empresariais -elaborados porUNICEF, Pacto Mundial de Nacións
Unidas e Save the Children-baséanse na Convención sobre os Dereitos do Neno de 1989, que
recolle os dereitos básicos de todos os nenos e nenas do mundo,
como o dereito á supervivencia, ao pleno desenvolvemento, á
protección contra a violencia, os abusos e a explotación e á
participación significativa na vida familiar, cultural e
social.Gonzalo de Benito Secades, secretario
de Estado de Asuntos Exteriores, reflexionou na súa intervención
sobre a incorporación dos dereitos da infancia como tema
prioritario no novo Plan Nacional de Empresa e Dereitos Humanos.
Consciente de que esta non é unha tarefa doada para as empresas,
sinalou que "o Ministerio, a través das nosas representacións no
exterior, está a dedicar un esforzo especial para informar,
sensibilizar e asesorar ás nosas empresas para que vaian poñendo en
práctica as mellores prácticas locais e internacionais nesta
materia. "
Ademais indicou que "é necesario que mandemos unha mensaxe clara: a
competitividade das nosas empresas e os dereitos humanos non son
dous camiños entre os que se deba elixir. Podemos e debemos ter
ambos" os dous.
Pola súa banda, a
presidenta de UNICEF Comité Español,
Consuelo Crespo, animou os asistentes a formar parte desta
iniciativa para garantir os dereitos fundamentais dos nenos e
contribuír a sentar as bases dun futuro mellor para todos.
"Agora, nun momento no que a crise, non só económica, senón tamén
moral, nos obriga a reflexionar sobre os erros e acertos do pasado,
a analizar as leccións aprendidas e a repensar os valores que
inspiran o noso desenvolvemento social e económico, é o mellor
momento de facelo sinalou Crespo.
Posteriormente, tomou a palabra o ex vicepresidente do Comité dos
Dereitos do Neno de Nacións Unidas, Marta
Maurás, para reflexionar sobre a crecente relación entre o
sector empresarial e os dereitos do neno nun mundo globalizado, así
como sobre o papel de liderado que as empresas poden e deben xogar
na protección da infancia.
Non se remata no traballo infantil a influencia e o impacto da
actividade empresarial sobre a infancia. Nenos, nenas e
adolescentes son tamén consumidores, son membros das familias dos
traballadores e traballadoras das empresas, pertencen ás
comunidades locais onde operan as empresas e son futuros
traballadores e mesmo empresarios" subliñou Maurás.
Neste sentido, Andrés Conde, director
de Campañas, Alianzas Corporativas eRSC de UNICEF Comité Español, deu a coñecer as guías
desenvolvidas por UNICEF para axudar
ás empresas a identificar as accións que poden levar a cabo para
previr os impactos negativos sobre os nenos e promover os dereitos
da infancia na súa actividade directa, a súa cadea loxística e as
comunidades en que inflúen.
"Traballo infantil,
explotación sexual, falta de acceso a servizos básicos ou
enfermidades relacionadas coa degradación do medio. Os nenos sofren de xeito máis severo os
efectos negativos da actividade empresarial, efectos que poden ser
graves, duradeiros e, mesmo, irreversibles para eles" resaltou
Conde.
Finalmente, Carmelo Angulo,
diplomático e membro do Padroado de UNICEF Comité Español, moderou un debate no que
representantes de tres empresas reflexionaron acerca da
incorporación dos dereitos da infancia nas estratexias de
Responsabilidade Social Corporativa.
A mesa redonda, titulada Na práctica, como se converte a protección
da infancia nun compromiso estratéxico?, contou coas achegas deCarina Szpilka, directora xeral deING Direct
España; Belén Frau, directora
xeral de IKEA Ibérica e deJosé María Sanz-Magallón, Director
Global de Patrocinio e Relacións Institucionais de Telefónica S.A.
"A responsabilidade da nosa organización coa sociedade empeza na
infancia e existe a necesidade no mundo actual de concienciarse da
importancia de fomentar a educación financeira na infancia e da
educación no emprendimiento para os
nosos nenos, e os nosos mozos" sinalou Szpilka.
Por iso, "como empresa temos que ser conscientes da importancia de
definir ferramentas, sistemas e códigos que nos permitan garantir o
cumprimento dos dereitos humanos e en especial o dos nenos. E non
só ter as ferramentas senón traballar polo seu cumprimento" engadiuFrau durante o debate.
"Dende o sector TIC
estamos a traballar activamente hai máis dunha década para fomentar
os dereitos do neno como parte da nosa estratexia. Froito diso
impulsamos a plataforma para previr o traballo infantil 'AquíEstou e Actúo", dixo Sanz-Magallón, quen invitou as empresas a coñecer
e usar esta ferramenta.
Para máis información sobre Dereitos do Neno e Principios
Empresariais:
http://www.unicef.es/cooperacion-internacional/empresas/rsc