1 de cada 4 infants en zones de conflicte no va a l'escola

Els 12 infant que han mort en un bombardeig sobre la seva escola a Alep no són, per desgràcia, els primers a perdre la vida mentre estudiaven en un país en guerra. Anar a l'escola en algun dels 22 països afectats per conflicte en el món s'ha convertit en una cosa molt perillós per als nens i nenes.

A UNICEF calculem que més de 100 milions d'infants en edat escolar viuen en zones de conflicte. D'ells,24 milions no van a escola perquè aquestes estan destruïdes, perquè ja no queden professors o per por d'un possible atac.

Sudan del Sud és el país amb més infants afectats. En aquesta jove nació, que viu un greu conflicte des de fa més de 2 anys, la meitat dels nens i les nenes en edat de primària i secundària no té accés a l'educació. El segueixen Níger, Sudan iAfganistan on el 47 %, 41 % i 40 % dels infants respectivament no va a l'escola.

els infants DE PAïSoS EN GUERRA hO HAN PERDut TOt

"Els infants que viuen en països afectats per conflictes han perdut les seves llars, els seus familiars, els amics, la seguretat i la seva sensació de normalitat. Ara, sense poder aprendre a llegir i a escriure, corren el risc de perdre el seu futur i de no poder gaudir de l'oportunitat de contribuir a les seves economies i societats quan esdevinguin persones adultes", diu la cap d'educació d'UNICEF, Jo Bourne.

Als països en guerra, és extremadament difícil quantificar el nombre d'infants en aquesta situació. Per això, pot ser que les xifres no estiguin reflectint de manera adequada l'amplitud i profunditat del problema.

Des d'UNICEF volem donar la veu d'alarma. Si no es dóna prioritat a l'educació en situacions d'emergència, una generació d'infants que viuen en conflicte creixerà sense les habilitats necessàries per contribuir al desenvolupament dels seus països.

eLS FONS PeR EDUCACIÓ EN EMERGèNCIes SóN Molt ESCASsOS

L'educació segueix sent un dels sectors menys finançats en les crides humanitàries. AUganda, on estem proporcionant atenció als refugiats del Sudan del Sud, el dèficit de finançament dels serveis educatius arriba al 89 %.

"Les escoles poden protegir els nens contra elstraumes i els perills físics que els envolten. Quan els nens i nenes no van a l'escola corren un major risc de ser víctimes d'abús, explotació i reclutament en grups armats", afirma Jo Bourne.

Durant els episodis d'inestabilitat i violència, les escoles es converteixen en alguna cosa més que un lloc d'aprenentatge. En UNICEF treballem per crear entorns segurs on els infants puguin aprendre i jugar per recuperar lanormalitat en les seves vides.

Malgrat aquests esforços, les restriccions de seguretat i l'escassetat de fons estan afectant l'educació i la distribució de materials d'aprenentatge en situacions de conflicte.