Esku-garbiketaren Mundu Eguna

Esku-garbiketaren Egunerako jarduerak eta baliabideak

 

Esku-garbiketaren Eguna mundu osoan zehar ospatzen da urriaren 15ean, eskuak ura eta xaboiarekin garbitzea bezalako keinu soilak osasunerako duen garrantzia gogorarazteko.

 

Eskuak garbitzea eguneroko keinua da munduko pertsona gehienontzat. Hala ere, ez da hain ohikoa urarekin eta xaboiarekin garbitzea: milioika pertsonek eskuak garbitzeko soilik ura  erabiltzen dute, bai ohituragatik edota xaboirik ez izateagatik.

 

Lavado de manos: escuelas | © UNICEF/UN049880/Pirozzi

Haur Hezkuntzan higieneari buruz ikastea

EzagutzakJarrerakGaitasunak
  • Eskuak garbitzeak osasunerako duen garrantzia.
  • Eskuak garbitzeko uneak eta teknika egokia.
  • Norberaren gorputzaren ezagutza eta kontrola, norberaren irudi positiboa garatzea.
  • Ingurunearen (bainugela eta bere elementuak) eta higieneari lotutako gizarte arauen aurkikuntza.
  • Higiene arauak barneratzea.
  • Bizimodu osasuntsuko ohituretarako lehentasuna.
  • Norberaren higieneak besteekin bizitzean duen eragina.
  • Norberaren autonomia, eskuak berez garbitzeko gaitasuna.

Lehen Hezkuntzan higieneari buruz ikastea

EzagutzakJarrerakGaitasunak
  • Gaixotasunak prebenitzeko ohitura osasuntsuak.
  • Osasuna eta gaixotasuna.
  • Mikroorganismoak
  • Gure eskuetan aurkitzen dituzten germenak eta eragiten dituzten gaixotasunak, gure ingurunean eta mundu osoan.
  • Higiene arauak barneratzea.
  • Bizimodu osasuntsuko ohituretarako lehentasuna.
  • Mundu osoko osasun eskubidearen defentsa
  • Enpatia eta elkartasuna beste pertsonen egoerarekiko
  • Erantzukizun indibiduala eta kolektiboa osasuna zaintzeko eta epidemiak eta izurriteak prebenitzeko orduan.
  • Informazio iturriak erabiltzea
  • Autonomia pertsonala
  • Norberaren osasuna babesteko gaitasuna.
  • Ingurune osasuntsuak sortzen laguntzeko gaitasuna.
  • Beste haurren babeserako eskubidearen aldeko mobilizazioa.

Bigarren Hezkuntzan higieneari buruz ikastea (DBH, LH eta Batxilergoa)

EzagutzakJarrerakGaitasunak
  • Higienea osasun prebentibo gisa identifikatzea.
  • Higienearen inplikazio sozialak.
  • Gaixotasun infekziosoen oinarri biologikoak.
  • Ohitura higienikoen gaineko erantzukizuna.
  • Besteekiko gogoeta eta errespetua.
  • Ikuspegi globala eta motibazioa ingurune osasuntsu batean laguntzeko.
  • Egoeren arabera higiene neurri egokiak bereizteko gaitasuna: higiene pertsonala, elikagaien higienea, arropa garbiketa, gainazalak garbitzea, zauriak garbitzea eta pertsona zaurgarriak zaintzea.
  • Testuinguru desberdinetan higienea bermatzeko produktu eraginkorrak eta seguruak modu egokian manipulatzea.
  • Higieneari buruzko ezagutza besteei transmititzeko gaitasuna, adibidez, neska-mutiko gazteagoei.

Jarri zure tanta!

Elkarrekin, tantaka, ura, higienea eta saneamendua errealitate bihur ditzakegu munduko eskola guztietan. Ez dago ekarpen txikia. Tanta bakoitzak gehitzen du!