UNICEF lanza #Elviajedesuvida, unha campaña para reflexionar sobre a situación dos nenos migrantes e refuxiados

Dous nenos morren cada día tentando cruzar a Grecia desde Turquía. En 2015 uns 300.000 nenos e nenas arriscaron as súas vidas para entrar a Europa a través do Mediterráneo.
  • A peza central de acción da campaña, que persegue xerar empatía con respecto aos millóns de nenos e nenas migrantes e refuxiados, é un vídeo no que se fai crer aos clientes dunha coñecida tenda que foron agraciados cunha "marabillosa" viaxe que non é o que parece.
#Elviajedesuvida é o lema da acción coa que UNICEF España quere propoñer unha reflexión sobre a situación de millóns de nenos e nenas migrantes e refuxiados en todo o mundo, e que está a ter unha gran acollida en redes sociais. Desde a mañá do martes, miles de persoas compartiron #Elviajedesuvida en Facebook, Twitter, Instagram e YouTube.
 
O vídeo, principal activo da campaña, mostra a reacción espontánea dun número de persoas do montón que foron sorprendidas á entrada dunha coñecida tenda madrileña cun suposto premio outorgado por ser o "cliente un millón". Os clientes cren gañar unha marabillosa viaxe con todos os gastos pagos para toda a familia por Turquía, Grecia e Austria. Pero cando asisten á presentación das etapas da viaxe, empezan a ver as fotografías das viaxes que deben experimentar os nenos refuxiados e migrantes.
 
"É unha viaxe chea de aventuras e o mesmo, parte del, tédelo que facer a pé para tentar cruzar a fronteira dun país a outro", sinala o presentador, mentres aos clientes conxélaselles o sorriso ao ser conscientes da verdadeira viaxe que cada día deben afrontar miles de nenos e nenas en todo o mundo.
 
Os datos son arrepiantes:en 2015 uns 300.000 nenos e nenas arriscaron as súas vidas para entrar a Europa a través do Mediterráneo (moitos deles sós), unha de cada tres persoas que trataron de entrar en Europa o último ano é un neno ou nena, e unha media de dous nenos morren cada día tentando cruzar a Grecia desde Turquía.
 
Pero esta gravísima situación non se limita ao éxodo das persoas de Siria: no mundo hai 232 millóns de persoas que tiveron que abandonar os seus fogares buscando refuxio noutros países[1].
 
A campaña compleméntase cunha microsite, http://elviajedesuvida.es, que ofrece información en profundidade sobre as dificultades e obstáculos que os nenos migrantes e refuxiados deben enfrontar nas súas viaxes, así como datos sobre as causas que están a motivar este éxodo e a denuncia das situacións discriminatorias que deben sufrir no seu destino. Ademais, proporciónanse vídeos con testemuños reais de nenos e nenas que están en tránsito en distintas partes do mundo.
 
A campaña foi dirixida pola axencia de comunicación social Chocolate Social Campaigning Agency. As reaccións de todas as persoas sorprendidas no vídeo son espontáneas e foron recollidas con cámara oculta. Ao finalizar o vídeo, solicitamos a estas persoas o seu consentimento para figurar na campaña e todos aceptaron asinando un documento.

Más información:

Belén de Vicente, UNICEF España, Tel: 609 160 051 / 91 378 95 55, [email protected]