As taxas de escolarización aumentan pero 21 millóns de nenos están en risco de perder a oportunidade dunha educación en Oriente Medio e África do Norte
Máis recursos e novas políticas son necesarios para que os nenos vaian á escolaA pesar do impresionante progreso no aumento da matrícula escolar na última década, un de cada catro nenos e adolescentes novos (máis de 21 millóns) en Oriente Medio e África do Norte (MINERAL) están fóra da escola ou en risco de abandonala.
Segundo un informe conxunto de UNICEF e
o Instituto de Estatística de UNESCO,
a redución do 40% no número de nenos sen escolarizar na última
década na rexión proporcionou esperanza e oportunidades para
millóns de persoas. O informe é o resultado da Iniciativa Global
polos Nenos Fora
da Escola e
é o máis completo ata a data sobre a equidade educativa na
rexión.
Non obstante, o progreso desacelerouse recentemente debido a unha
combinación de pobreza, discriminación, aprendizaxe de baixa
calidade e conflitos.
"En momentos de cambio e confusión, esta rexión simplemente non
pode permitirse o luxo de deixar que 21 millóns de nenos queden no
camiño", dixo María
Calivis,
directora rexional de UNICEF MINERAL.
"Estes nenos deben ter a oportunidade de adquirir as habilidades
que necesitan a través da educación co fin de desempeñar o seu
papel na transformación da rexión".
Os gobernos necesitan con urxencia aumentar a escala dos seus
esforzos, di o informe, en particular para dar prioridade ás
necesidades educativas das familias vulnerables e desfavorecidas.
Necesítanse novas políticas para ampliar os programas de educación
infantil, facer fronte ao abandono e á discriminación de xénero e
axudar a que máis nenos en zonas de conflito teñan acceso á
aprendizaxe.
"Necesitamos intervencións focalizadas para
chegar ás familias desprazadas polo conflito, as nenas forzadas a
quedarse na casa e os nenos obrigados a traballar",
dixo Silvia
Montoya,
directora do Instituto de Estatística de UNESCO.
"Este informe presenta os datos para identificar mellor estes
nenos, as barreiras ás que se enfrontan e as políticas necesarias
para chegar a eles".
Pola súa banda, os doadores deben comprometerse con máis fondos
para pechar as brechas de desigualdade que manteñen tantos nenos
fóra das aulas, argumenta o informe.
Segundo o informe, 12,3 millóns de nenos e adolescentes na rexión
MINERAL están fóra da escola. Ademais, de acordo aos cálculos
recentes, máis de seis millóns de nenos están en risco de abandonar
a escola.
Outros tres millóns de nenos van á escola en Sirya e Iraq, onde o
conflito destruíu gran parte do sistema educativo. A medida que a
violencia se expande, millóns máis están en risco de converterse
nunha "xeración perdida" privada dos coñecementos e habilidades
necesarios para ser adultos exitosos.
Outros países da rexión están a experimentar conflitos armados ou
disturbios políticos que impiden aos nenos a
aprendizaxe.
O informe pon de relevo por que as nenas non están na escola e
especialmente o risco que enfrontan de abandonar a escola debido a
comportamentos sociais, o matrimonio infantil e a
falta de profesorado feminino. En media, unha nena nesta rexión ten
un 25% menos de probabilidades de estar na escola que un neno.
Mentres tanto, entre os adolescentes, as altas taxas de deserción
escolar son alimentadas polos pobres estándares na educación e a
baixa calidade dos ámbitos escolares.
O informe chega nun momento crucial, xa que se incorpora aos
esforzos da comunidade internacional na elaboración dos obxectivos
de educación post-2015.
Para descargar os informes (rexional e de país): http://www.oosci-mena.org