Nixeria: os nenos desprazados volven á escola

Grace tivo que fuxir da súa casa en marzo deste ano despois de ser testemuña da brutal decapitación do seu pai ás mans de Boko Haram. "Cando o meu pai morreu tivemos que irnos da nosa cidade", recorda esta moza de 16 anos do nordés de Nixeria. "Pensaba que era o final do camiño para min".
 
 
Pero non foi así.

Coñecín a Grace o pasado mes de maio nun campamento de desprazadosen Maiduguri,no estado de Borno, onde está a vivir co resto de superviventes da súa familia. A súa nai non só quedouse a cargo de Grace eoito dos seus irmáns, senón tamén dos primos deGrace, xa que o seu pai morreu noutro ataque.

Cando a súa familia fuxiu da cidade de BagaGrace pensou que o seu obxectivo de alcanzar unha educaciónquedaba atrás, xunto á súa casa. Non obstante, ao chegar ao campo de desprazados, esta moza puido asistir á escola secundaria de Maiduguri grazas ás "quendas dobres", unha iniciativa que impulsamos dende UNICEF e que permite que os nenos desprazados poidan ir á mesma escola á que van os nenos da comunidade de acollida.

Este sistema asegura a mellor utilización posible dasinfraestruturas escolares xa existentes. As dúas quendas de clases, un pola mañá e outro pola tarde, permiten tanto aos nenos da comunidade local coma ásfamilias desprazadas acceder á educación. En total, hai 873 nenos do campo e da comunidade que van ao mesmo colexio que Grace.
 

DESPrAZADOS EN NIxERIA: OS TRAUMAS DIFICULTAN o APRENDIZAxE

Unha das novas profesorasde Grace no colexio, Ayodele ponle, contábame que, aínda que algúns dos nenos desprazados van ben en clase, algúns parecen desconectar ou estar distraidos. "Algúns presenciaron como mataban os seus pais e osdolorosos recordos fan moi difícil que se poidan concentrar", dicía. Ayodele cre que, co tempo, os nenos mellorarán. Contoume que confiaba en que unha combinación entre aprendizaxe, actividades deportivas e recreativas podería axudalos a superar o trauma.

O conflito, o desprazamento, asmortes e a separación familiarminaron as oportunidades de moitos nenos nixerianos de acceder á educación. Como consecuencia da crise, máis de 800 colexios do nordés de Nixeria foron destruídos, saqueados ou ocupados por familias desprazadas que buscan refuxio nas aulas. No estado de Borno, a maio
ría dos alumnos perderon un ano escolar completo.
 

NIxERIA: o PAÍS CON MENOS NenOS ESCOLARIZADOS Do MUNDO

Mesmo antes de que estalase a violencia a principios deste ano, Nixeria tiña 10,5 millóns de nenos sen escolarizar(a cifra máis alta do mundo). Máis do 60% delesviven no norte do país.

En UNICEF apoiamos os nenos afectados polo conflito a través dunha serie de estratexias. Ademais das quendas dobres, traballamos aformación de profesores, proporcionamossubministracións escolares e grandestendas de campaña que serven como espazos temporais de aprendizaxe.

Nos estados de BornoAdamawa Yobe, case 40.000 nenos xa accederon á educación. Moitos destes nenos descobren a escola por primeira vez na súa vida.

Algúns non teñen tanta sorte. Grace bota de menos as súas dúas irmás maiores. Contoume que fuxiron cara ao deserto o día en que Boko Haram atacou o seu pobo e matou o seu pai. Non as volveron ver dende entón. "Solo quixera que puidesen estar aquí comigo para continuar a súa educación", dicíame Grace en voz baixa e con bágoas nos ollos.

Post de Geoffrey Njoku, oficial de comunicación en UNICEF N
ixeria