#YoPidoPacto: Una tornada a l'escola sense obstacles

Aquests dies milions de nens i nenes tornen a les aules, alguns contents pel retrobament amb els amics, altres amb l'enyorança de les vacances encara a sobre. La majoria, probablement, amb una barreja d'ambdues sensacions. 

Però no tots són conscients del que la tornada a l'escola implica, perquè tornar a l'escola és reprendre l'exercici d'un dret fonamental per a ells i per a tots nosaltres. 
 
No són conscients que és una excel·lent notícia que es repeteix tots els anys, independentment de les ganes de començar o l'estat d'ànim de cadascú.
 

TORNADA A L'ESCOLA: el 46,9% de lEs LLARS AMB INFANTS SÓN incapaCEs dE FER FRONT LES DESPESES EXTRAORDINÀRIES

En aquesta tornada a l'escola 2014, juntament amb el Defensor del Poble hem fet públic un comunicat en què demanem a totes les administracions i institucions que posin en marxa les mesures oportunes per a aconseguir la gratuïtat i promoure sistemes universals de préstec i reutilització dels llibres de text
 
L'objectiu no és cap altre que alleujar la càrrega econòmica que suposa per a les famílies en un país en què el 46,9% de les llars amb infants declaren ser incapaces d'afrontar les despeses extraordinàries
 
I és que la tornada a l'escola pot convertir-se en un calvari per a alguns nens i nenes que veuran com en uns dies la seva mestra els demanarà un llibre que els seus pares no poden comprar o material escolar la compra del qual suposarà un sacrifici que ells mateixos notaran en altres aspectes materials de la vida (roba, calçat, potser alimentació).
 

YoPidoPacto: pEr una educació de QUaliTaT, que inclOGUI toTHOM

Els llibres de text no són només un element necessari i útil de la formació, sinó també un d'aquests petits (o grans) detalls que fan que massa alumnes se sentin diferents (segurament pitjors) als seus companys d'aula ja des del començament del curs. 

Des d'UNICEF insistim que l'educació és potser l'eina més eficaç per trencar la transmissió de la pobresa entre pares i fills i oferir oportunitats a aquells que menys tenen i recordem que una educació no és de qualitat si no és inclusiva
 
Per tot això hem proposat un Pacte d'Estat per la Infància i necessitem el suport de tots perquè sigui una realitat. Per a nosaltres un dels elements clau de l'aposta que la societat espanyola pot (i ha de) fer per la infància és precisament defensar una educació inclusiva, és a dir, que tenir pocs recursos no signifiqui un retorn a l'escola ple d'obstacles per a la compra de llibres, la roba, el menjador... 
 
 
Post de Gabriel González-Bueno Uribe, Responsable de Polítiques d'Infància d'UNICEF Comitè Espanyol