Non hai camiño para a paz: a paz é o camiño".
- Mahatma Ghandi -
O 30 de xaneiro celébrase este día, dedicado a conmemorar nos centros educativos unha cultura de non violencia e paz.
A educación en e para a tolerancia, a solidariedade, a concordia, o respecto aos Dereitos Humanos, a non-violencia e a paz son motivos para lembrar o 30 de xaneiro. Neste día, os centros educativos comprométense como defensores da paz e entendemento entre persoas de distinta procedencia e modos de pensar.
Nese día celébrase o aniversario da morte do Mahatma Gandhi (India, 1869-1948), líder pacifista que defendeu e promoveu a non violencia e a resistencia pacífica fronte á inxustiza e que foi asasinado por defender estas ideas.
Que podemos aprender do Día da Paz?
Unha educación inspirada nunha cultura de non violencia e paz permite ao noso alumnado adquirir coñecementos, actitudes e competencias que reforcen o seu desenvolvemento como cidadáns globais críticos e comprometidos cos seus dereitos e os doutras persoas.
O Día da Paz, pola súa temática xeral de non violencia, resolución de conflitos e convivencia, pode traballarse en todos os niveis educativos desde Educación Infantil ata Bacharelato.
Coñecementos | Actitudes | Competencias | |
---|---|---|---|
Educación Infantil
|
|
|
|
Educación Primaria
|
|
|
|
Educación Secundaria
|
|
|
|
Aprendizajes sobre la paz, la no-violencia y el buen trato en Educación Infantil
Conocimientos | Actitudes | Competencias |
---|---|---|
|
|
|
Aprendizajes sobre la paz, la no-violencia y el buen trato en Educación Primaria
Conocimientos | Actitudes | Competencias |
---|---|---|
|
|
|
Aprendizajes sobre la paz, la no-violencia y el buen trato en Educación Secundaria (ESO, FP y Bachillerato)
Conocimientos | Actitudes | Competencias |
---|---|---|
|
|
|
Actividades e recursos sobre paz, resolución de conflitos e non-violencia
Escape room: casa do terror
Para saír da casa do terror, María só necesita atopar algúns obxectos clave que lle fagan recordar quen é e que dereitos ten. Axúdala?
Xogo de enigma: Descobre o personaxe misterioso
Adiviña quen é o personaxe misterioso usando o menor número de pistas posible. Xogo para Ed. Secundaria
Xogo de rol - Paz e non violencia
Neste xogo exponse dúas situacións cun posible conflito no que cada personaxe mostra unha actitude e unha opinión diferente. Debatide sobre cal éa reacción que vos parece máis correcta.
Xogo de dobres: emocións e fórmulas de cortesía
Xogo para aprender que as fórmulas de cortesía son unha forma respectuosa de relacionarse con quen nos rodean, promovendo un ambiente harmónico e de paz
Xogo: Abre a puerta correcta!
Como educar en actitudes que fomenten o respeco e a non violencia?
Quiz de actualidade - Paz e non violencia
Resolvede este quiz no que se presentan preguntas ligadas a algúns feitos violentos da actualidade e coas que deberedes reflexionar sobre cal é a resposta máis acertada.
Sopa de letras sobre prevención de conflitos
Resolvede as preguntas relacionadas coa resolución de conflitos e a cultura da non violencia deste xogo.
Xogo: A casa da paz
Xogo para Educación Infantil que nos axuda a identificar contornas de paz cotiás
Xogo: Como se sinte?
Xogo para aprender a identificar emocións e construír contornas amigables en Educación InfantilMás ideas sobre el Día de la Paz en el blog
Escape room: casa do terror
Para saír da casa do terror, María só necesita atopar algúns obxectos clave que lle fagan recordar quen é e que dereitos ten. Axúdala?
Xogo de enigma: Descobre o personaxe misterioso
Adiviña quen é o personaxe misterioso usando o menor número de pistas posible. Xogo para Ed. Secundaria
Xogo de rol - Paz e non violencia
Neste xogo exponse dúas situacións cun posible conflito no que cada personaxe mostra unha actitude e unha opinión diferente. Debatide sobre cal éa reacción que vos parece máis correcta.
Xogo de dobres: emocións e fórmulas de cortesía
Xogo para aprender que as fórmulas de cortesía son unha forma respectuosa de relacionarse con quen nos rodean, promovendo un ambiente harmónico e de paz
Xogo: Abre a puerta correcta!
Como educar en actitudes que fomenten o respeco e a non violencia?
Quiz de actualidade - Paz e non violencia
Resolvede este quiz no que se presentan preguntas ligadas a algúns feitos violentos da actualidade e coas que deberedes reflexionar sobre cal é a resposta máis acertada.
Sopa de letras sobre prevención de conflitos
Resolvede as preguntas relacionadas coa resolución de conflitos e a cultura da non violencia deste xogo.
Xogo: A casa da paz
Xogo para Educación Infantil que nos axuda a identificar contornas de paz cotiás
Xogo: Como se sinte?
Xogo para aprender a identificar emocións e construír contornas amigables en Educación Infantil
Xogo da oca: paz e non violencia
Xogo da oca para Educación Primaria que nos permite reflexionar sobre a paz e a non violencia.
A auga debuxa paisaxes de paz
Esta actividade permite entender un pouco mellor a relación que existe entre a auga e a paz e como podemos evitar os conflitos pola auga.
Trivial sobre paz e non violencia
Resolvede as preguntas relacionadas coa resolución de conflitos e a cultura da non violencia deste xogo.Novidades no noso blog educativo
‘Contaxio’ xa está dispoñible nas bibliotecas dos centros educativos de Galicia
A versión impresa do conto Contaxio xa está nos centros educativos. Xa tedes o voso exemplar?
Dereitos de Infancia nos centros educativos: da teoría á práctica
Cinco centros educativos referentes en educación en dereitos de infancia e cidadanía global contaron a súa traxectoria nun foro organizado polo INTEF
A auga, un tesouro: exposición para centros educativos
Unha exposición de 10 paneis dispoñible para que os centros educativos traten temas relacionados coa auga, o desenvolvemento sustentable e os dereitos da infancia.
Organiza a túa carreira Gotas
Pon a túa gota: Este curso queremos dar acceso a auga, hixiene e saneamiento a cada vez máis nenos e nenas. Cada gota conta!
Coronavirus: Ao despacho do director!
Da capacidade dos equipos directivos dos centros educativos para interpretar estes momentos incertos dependerá, en gran medida, o bo regreso ás aulas. É moita responsabilidade e non é tarefa sinxela.
Máscaras para ir a clase
A Asociación Española de Normalización (UNE) publicou para a fabricación de máscaras hixiénicas. Coñecer estas normas será útil para os centros educativos no caso de que sexan necesarias na súa reapertura.
Saímos de casa en familia… E agora que?
Os nenos e nenas menores de 14 anos poderán saír da casa desde o 27 de abril, con algunhas limitacións. Isto traslada unha gran responsabilidade ás familias e, quizais, algo de estrés engadido. Como o faremos para facelo ben?
A fenda dixital impacta na educación
Non todos os estudantes poden acceder a Internet para seguir o curso escolar nin todos os que acceden fano en igualdade de condicións
COVID-19: Facer fronte a unha emerxencia educativa
A nosa experiencia en emerxencias en todo o mundo dinos que, xunto ás medidas para resolver o curso escolar en vigor, hai que comezar sen demora a planificar accións que permitan asegurar o dereito á educación a medio prazo.
Exprésate sobre o COVID-19!
Que saben os nenos e nenas sobre o novo coronavirus? Como están a levar o illamento? Que ideas se lles ocorren para axudar a outros nesta situación? Nace Clip Club TV para que eles mesmos poidan dar resposta a estas preguntas.
O novo coronavirus e o dereito á educación
As emerxencias, sexan do tipo que sexan, impactan na actividade escolar, no acceso a centros educativos, na saúde de docentes e estudantes e noutros aspectos do día a día a día educativo. Garantir o dereito á educación en situacións excepcionais é un compromiso básico, tanto en países en desenvolvemento como en países desenvolvidos.
O coronavirus e os obxectivos de desenvolvemento sostible
Moitos centros educativos teñen liñas de traballo relacionadas cos ODS. Como impacta na Axenda 2030 unha pandemia como o COVID-19?. Como o enfocamos educativamente?Celebra o Día Mundial do Lavado de Mans!
O Día Mundial do Lavado de Mans celébrase en todo o mundo o 15 de outubro, para lembrar a importancia dun xesto tan sinxelo como lavarse as mans con auga e xabón para a saúde. Coñece as actividades e recursos que preparamos para este día: pódense desenvolver tanto na aula como nas clases on-line. Podemos adaptar estas actividades para que forme parte da campaña do noso centro educativo a favor de #GotasUNICEF.